آفتاب

وزیر دفاع فرانسه: لیبی به "مأمن افعی‌های تندرو" تبدیل شده است

وزیر دفاع فرانسه: لیبی به "مأمن افعی‌های تندرو" تبدیل شده است

وزیر دفاع فرانسه هشدار داد، جنوب لیبی به "مأمن افعی‌های تندرو" تبدیل شده است و تندروها از جنوب این کشور برای دستیابی به سلاح و آماده کردن نیروهای خود استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "ژان ایو لودریان"، وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که جنوب لیبی به "مأمن افعی‌های تندرو" تبدیل شده است و تنها راه برای برخورد با این مساله فعالیت‌های گروهی گسترده از سوی کشورهای همجوار است.

پیشتر کشورهای غربی از جمله فرانسه تعهد دادند که نیروهای امنیتی لیبی را برای محافظت بهتر از مرزها آموزش دهند، اما تنها تعداد اندکی از کشورها به این تعهد خود وفا کردند.

پیشتر قرار بود که فرانسه آموزش 1000 تن از افسران پلیس لیبی را در اواخر ماه مارس ‌آغاز کند، اما به نظر می‌رسد که این طرح به تاخیر افتاده است.

لودریان خاطرنشان کرد: تنها راه ممکن، همکاری گسترده میان کشورهای همسایه است تا امنیت مرزها تضمین شود، چرا که ارکان دولت در لیبی به صورت کامل وجود ندارد و ما آماده آموزش دادن به نیروهای پلیس هستیم، اما داوطلبی وجود ندارد.

پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و کشورهایی از منطقه ماه گذشته در رم نشستی را برگزار کردند تا به راه حلی برای تعامل با مساله لیبی دست یابند، اما این نشست به نتایج شایان ذکری دست نیافت.

از زمانی که علی زیدان، نخست‌وزیر سابق لیبی برکنار شد، لیبی مجددا وارد ناآرامی‌ها شده است.

انتهای پیام

کد N210969

وبگردی