آفتاب

مخالفت اتحادیه عرب با تمدید مذاکرات صلح خاورمیانه

مخالفت اتحادیه عرب با تمدید مذاکرات صلح خاورمیانه

معاون دبیر کل اتحادیه عرب با تاکید بر اینکه این اتحادیه به حمایتش از مسئولان فلسطینی و مواضع آن‌ها ادامه می‌دهد گفت: با تمدید مذاکرات صلح خاورمیانه مخالفیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، احمد بن حلی، معاون نبیل العربی،‌ دبیر کل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران تاکید کرد: ما با اقدامات آمریکا و اسرائیل و اعمال فشارهای آن‌ها بر محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین جهت نرفتن به سازمان‌های بین‌المللی و تمدید مهلت مذاکرات صلح مخالفیم.

وی افزود: چنین فشارهایی باید علیه اسرائیل اعمال شود چرا که طرف‌های اسرائیلی هیچ‌گاه به تعهدات خود در مذاکرات صلح پایبند نبوده‌اند.

بن حلی خاطرنشان کرد: محمود عباس درخواست کرده نشست فوق‌العاده‌ای را در سطح وزرای خارجه برگزار کنیم تا وی ما را در جریان تحولات مذاکرات صلح خاورمیانه قرار دهد. ما نیز کاملا اطمینان داریم که کشورهای عربی از هیات‌های فلسطینی و موضع آن‌ها حمایت خواهند کرد و همواره معتقدیم که واشنگتن نقش مهمی در پیشبرد روند مذاکرات دارد چرا که می‌تواند با اعمال فشارهای واقعی مذاکرات را به سمت تحقق صلح فراگیر، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی و حل مسائل اصلی از جمله مساله آوارگان،‌ اسیران سوق دهد.

بن حلی خاطرنشان کرد: ما همگی معتقدیم که فرصت برای پیشبرد مذاکرات صلح وجود دارد اما می‌بینیم که طرف اسرائیلی تمایلی به تحقق صلح ندارد و هر روز بهانه‌تراشی و در مذاکرات کارشکنی می‌کند.

معاون العربی ادامه داد: چیزی که برای ما مهم است این است که ما به عنوان اتحادیه عرب اقدامات مسئولان فلسطینی را تایید می‌کنیم چرا که آن‌ها حق دارند به توافقنامه‌ها و معاهده‌های بین‌المللی بپیوندند.

بن حلی با تاکید بر اینکه اتحادیه عرب از مسئولان فلسطینی حمایت خواهد کرد،‌ گفت: تمدید مذاکرات فایده‌ای ندارد چرا که در این صورت فلسطین چیزی به دست نمی‌آورد.

انتهای پیام

کد N210852

وبگردی