آفتاب
روز ملی فناوری هسته ای/

جوکار: حقوق هسته ای ایران را تثبیت کرده ایم/غرب حق ما را به رسمیت شناخته است

جوکار: حقوق هسته ای ایران را تثبیت کرده ایم/غرب حق ما را به رسمیت شناخته است

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه توانسته ایم حقوق هسته ای را ثابت کنیم، گفت:در سال های اخیر تلاش دانشمندان هسته ای با وجود تحریم ها توانستند با بومی سازی، دانش هسته ای را تبدیل به صنعت کنند و توسعه دهند.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص روز 20 فروردین که به عنوان روز ملی فناوری هسته ای نام گذاری شده است با تاکید بر اینکه در دهه گذشته در دانش هسته ای رشد خوبی را شاهد بوده ایم، گفت:در سال های اخیر دانشمندان هسته ای با تلاش بسیار و با وجود تحریم ها توانستند با بومی سازی، دانش هسته ای را تبدیل به صنعت کنند و این دانش و فناوری را توسعه دهند.

وی افزود: ما اکنون غنی سازی را در حد نیازی که راکتورهای ما نیاز دارند،رسانده ایم و روز 20 فروردین برای کشور ما از جهت رسیدن به دستاوردهای عظیم در صنعت هسته ای بسیار مهم است.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به اینکه تلاش غربی ها برای متوقف کردن دانش هسته ای کار عبثی است و خود آن ها هم به این نتیجه رسیده اند،گفت:با شروع دور جدید مذاکرات هسته ای، تیم دیپلماسی ما باید در راستای حقوق هسته ای مان تلاش کنند و اکنون توانسته ایم دشمن را متقاعد کنیم این حرکت ما برمبنای علمی و در راستای استفاده صلح آمیز است و حاضر نیستیم از آن کوتاه بیاییم.

جوکار یاداور شد:هر چه ما بیشتر بر حقوقمان پافشاری کردیم، غرب و آمریکا در مقابل ما استفاده صلح آمیز ما کوتاه آمدند.خواسته های دشمنان بسته شدن پیچ و مهره فناوری هسته ای است اما توان آن ها در حدی نیست که بتوانند کاری انجام دهند و البته اکنون حقوق هسته ای ما را به رسمیت شناخته اند.

وی تاکید کرد: ایران هسته ای در راستای توسعه کشور، بهره گیری از آن در علم پزشکی و تولید برق است و ملت ایران نشان داده اند از حقوق مسلم خود کوتاه نمی آیند.

کد N210681

وبگردی