آفتاب

اعزام یک ناوشکن آمریکا به دریای سیاه

اعزام یک ناوشکن آمریکا به دریای سیاه

منابع خبری تایید کردند که آمریکا یک ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده را به دریای سیاه فرستاده تا به هم‌پیمانان اروپایی خود اطمینان دهد امنیت آنها را به دنبال اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "استیون وارن"، سخنگوی پنتاگون، اظهار کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم یک کشتی به دریای سیاه بفرستیم. انتظار داریم این کشتی در عرض یک هفته به محل مورد نظر برسد. وی اشاره‌ای به نوع این کشتی نکرد.

یک منبع خبری در وزارت دفاع ‌آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: این کشتی جنگی که به منطقه فرستاده شده کشتی "یو اس اس دونالد کوک" مجهز به موشک‌های هدایت شونده است.

این ناوشکن آمریکایی اخیرا تقویت شده تا بتواند موشک‌های SM-3 را شلیک کند و این کشتی تبدیل به یکی از اجزاء سپر دفاع موشکی آگین شود.

این کشتی در پایگاه دریایی در شهر روتای اسپانیا مستقر بوده تا به عنوان بخشی از سپر موشکی پیشنهادی ناتو خدمت کند.

وارن تاکید کرد: استقرار این کشتی آمریکایی تنها با هدف دادن اطمینان به هم‌پیمانان منطقه‌ای انجام می‌شود.هدف از این کار در درجه اول اطمینان دادن به هم‌پیمانان و شرکای ما در منطقه است مبنی بر اینکه ما نسبت به امنیت این منطقه متعهد هستیم.

وی افزود: ما همچنان در حال برنامه‌ریزی جزئیات عملیات‌های خود در دریای سیاه هستیم اما انتظار داریم به بنادر دیگر کشورهای دریای سیاه رفت و آمد داشته و با آنها رزمایش انجام دهیم.

به گفته وارن، هیچ یک از رزمایش‌های برنامه‌ریزی شده در بنادر اوکراین انجام نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N210599

وبگردی