آفتاب

سبحانی نیا: کمیته امنیت مجلس، وضعیت مرزهای شرقی کشور را بررسی می کند

سبحانی نیا: کمیته امنیت مجلس، وضعیت مرزهای شرقی کشور را بررسی می کند

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس اعلام کرد: اعضای کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای ررسی وضعیت مرزهای شرقی کشور به این منطقه سفر می کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، «حسین سبحانی نیا» روز سه شنبه از برگزاری نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی با وزارتخانه های کشور، خارجه، اطلاعات و مرزبانی کل کشور برای بررسی قصور انجام شده در گروگانگیری مرزبانان خبر داد.

وی از سفر اعضای کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مرزهای شرقی کشور خبر داد و گفت: این سفر در هفته های آینده با هدف بررسی وضعیت این مناطق و امنیت مرزها انجام می شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: این نشست بعد از سفر کمیته امنیت مجلس به مرزهای شرقی کشور خواهد بود و این کمیته در آن نشست گزارشی درباره وضعیت امنیت مرزها و اقدامات و قصور صورت گرفته در جریان گروگانگیری مرزبانانی که ربوده شده بودند، ارایه می کند.

سبحانی نیا هدف از این اقدامات را ریشه یابی مشکلات و یافتن راه حلی برای توقف و جلوگیری از وقوع این حوادث عنوان کرد.

وی درباره سرنوشت جمشید دانایی فر پنجمین مرزبان ربوده شده توسط تروریست ها نیز اظهار داشت: یکی از فرض های مطرح شده درباره دانایی فر این است که شاید وی زنده باشد و گروهک تروریستی جیش العدل به دنبال امتیازگیری است، از این رو مقرر شد که کمیته امنیت مجلس در سفر خود به مرزهای شرقی این موضوع را هم پیگیری کند.

عضو هیات رییسه مجلس، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است که گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صورت لزوم به رییس مجلس و دستگاه های نظارتی و مربوطه ارسال شود.

سیام**2025 ** 1418
کد N210511

وبگردی