آفتاب

اشرف بروجردی: مزایای ناشی از دریافت نکردن یارانه نقدی برای مردم تبیین شود

اشرف بروجردی: مزایای ناشی از دریافت نکردن یارانه نقدی برای مردم تبیین شود

یک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در مورد اهمیت همکاری مردم در اجرای فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و خودداری افراد متمول از پر کردن فرم‌ خوداظهاری جهت دریافت یارانه نقدی، گفت: تحقق این موضوع بیش از هر چیز به میزان اعتماد مردم به مسئولان برمی‌گردد.

اشرف بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه "اگر در مجموعه تعاملات بین دولت و مردم اعتماد وجود داشته باشد، از این اقدام می‌توان نتایج مثبتی را کسب کرد و شاهد همکاری هرچه بیشتر مردم با حاکمیت بود"، گفت: از سوی دیگر برای تحقق این موضوع باید به موضوع فرهنگ‌سازی نیز توجه کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: باید مزایای پر نکردن این فرم‌ها و صرف شدن درآمدهای ناشی از دریافت نکردن یارانه نقدی در راستای افزایش بهداشت عمومی و گسترش بیمه خدمات اجتماعی را برای مردم تبیین کرد و آن را در جامعه به بحث گذاشت.

وی با بیان اینکه "دولت اعلام کرده که میزان تورم کاهش پیدا کرده ولی مردم آنچنان این احساس را ندارند"، در ارتباط با فرهنگ‌سازی جهت مشارکت بیشتر مردم در ارتباط با اجرای هرچه بهتر فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌ صداوسیما می‌تواند در این ارتباط نقش‌آفرین باشد. از سوی دیگر کسانی که تریبون در اختیار دارند، از جمله ائمه جمعه می‌توانند اهمیت این موضوع و نتایج مثبت ناشی از آن را برای مردم تبیین کنند.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با بیان اینکه "در حال حاضر دو نگرش در جامعه در ارتباط با دریافت یا عدم دریافت یارانه‌ها وجود دارد"، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌گویند این یارانه‌ها پول نفت مردم است و باید به تمام مردم داده شود، حتی اگر بخشی از مردم به آن احتیاج نداشته باشند. عده‌ای نیز می‌گویند با توجه به اینکه ما در شرایط حساسی هستیم و دولت برای رفع تحریم‌ها تلاش می‌کند، باید با عدم دریافت یارانه‌ها بستر را برای حرکت جامعه به سمت رشد، توسعه و پیشرفت سوق دهیم.

بروجردی همچنین تاکید کرد: ‌دولت باید در راستای اعتمادسازی در بین مردم حداقل برخی قیمت کالاها را، از جمله حامل‌های انرژی که تعیین قیمت در مورد آنها در حوزه اختیارات خودش است، کاهش دهد و تعدیل کند تا مردم احساس کنند در برابر عدم دریافت یارانه نقدی حداقل قیمت این کالاها افزایش پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: مناسب است که دولت در یک مقطع زمانی مناسب اعلام کند کسانی که با دولت در این زمینه همکاری می‌کنند و یارانه دریافت نمی‌کنند، دولت نیز پاداشی برای آنها در نظر می‌گیرد که البته این پاداش صرفاً نباید نقدی باشد بلکه می‌تواند با کاهش قیمت‌ها در برخی از اجناس و ارائه تخفیفات اینچنینی مردم را نسبت به این امر تشویق و اعتمادسازی کند.

این عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب در پایان با تاکید بر اینکه "دولت باید هرچه بیشتر مزایای عدم دریافت یارانه نقدی را برای مردم توضیح دهد"، اظهار کرد: از سوی دیگر مناسب است که دولت در تصمیم‌گیری‌های خود نظرات مردم را نیز جویا شود و با توجه به این بازخوردها، تصمیم بگیرد.

انتهای پیام

کد N210482

وبگردی