آفتاب

حماس: تشکیلات خودگردان ضعیف‌ترین طرف مذاکرات سازش است

حماس: تشکیلات خودگردان ضعیف‌ترین طرف مذاکرات سازش است

یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین ضعیف‌ترین طرف در مذاکرات سازش تحت نظارت آمریکاست و دلیل آن هم این است که طرف فلسطینی بر خلاف اجماع ملی فلسطین و بدون تحقق خواسته اصلی خود که همان توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی است، پای میز مذاکرات بازگشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصریح کرد که طرف فلسطینی برای بازگشت به میز مذاکرات با رژیم صهیونیستی سه شرط اساسی تعیین کرده بود که این سه شرط عبارتند از توقف‌ شهرک‌سازی، آزادی 100 اسیر فلسطینی و عمل به توافقات قبلی که تا به این لحظه هیچ‌کدام از این شرط‌ها به طور کامل عملی نشده است.

ابومرزوق خاطرنشان کرد که حرف و حدیث‌ها در مورد شروط تعیین شده از سوی تشکیلات خودگردان بدین معنی است که طرف فلسطینی از ادامه مذاکرات منصرف نشده و از مذاکرات گذشته درس نگرفته و حتی در صورتی که دوباره به میز مذاکره با رژیم صهیونیستی بازگردد، هیچ نتیجه و دستاوردی را کسب نخواهد کرد.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی تمایلی به توقف مذاکرات سازش و یا مراجعه فلسطینیان به سازمان‌های بین‌المللی ندارد.

این عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین تأکید کرد که طرف صهیونیستی گزینه‌های اعمال فشار متعددی نظیر شهرک‌سازی، توقف کمک‌های مالی و شکاف داخلی در اختیار دارد.

ابومرزوق عنوان کرد که سیاست رکود و توقف را نمی‌شناسد. در این شرایط ملت فلسطین خود جلو آمده و برای خود تصمیم می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N210467

وبگردی