آفتاب

رسانه های روسیه: حکومت اوکراین سه واحد نظامی برای سرکوبی جدایی طلبان روانه کرد

رسانه های روسیه: حکومت اوکراین سه واحد نظامی برای سرکوبی جدایی طلبان روانه کرد

مسکو- ایرنا- رسانه های روسیه روز دوشنبه از اقدام حکومت اوکراین در اعزام سه واحد ارتش این کشور برای سرکوبی جدایی طلبان مناطق جنوبی شرق اوکراین خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو اکومسکو، منابع امنیتی اوکراین اعلام کردند: کی یف برای سرکوبی ناآرامی ها در استان های دونتسک و لوگانسک سه واحد نظامی به این مناطق اعزام کرده است.

به گفته این منابع ، واحدهای نظامی شامل نیروهای ارتش داخلی وزارت کشور و گارد ملی متشکل از اعضای جنبش افراط گرای ˈجناح راستˈ است.

علاوه بر آن واحدهایی از مزدوران خارجی از سازمان خصوصی ˈبلک واترˈ ملبس به لباس های فرم نیروهای ویژه اوکراین موسوم به ˈسوکولˈ هم به منطقه جنوب شرق این کشور روانه شده اند.

پارلمان استان دونتسک امروز ( دوشنبه ) به جدایی این منطقه از اوکراین رای داد و تظاهرکنندگان در خارکف هم استقلال این منطقه را از کی یف اعلام کرده اند.

در لوگانسک هم روز دوشنبه ساختمان سازمان امنیت این استان تحت کنترل معترضان طرفدار روسیه درآمد.

آلکساندر تورچینوف رییس جمهوری موقت اوکراین روز دوشنبه در پیامی تلویزیونی خواستار تشدید مجازات جدایی طلبی در این کشور شد.

تورچینوف خطاب مردم این کشور گفت: ستاد ضدبحران در اوکراین تشکیل شده است و مجازات اقدامات جدایی طلبانه تشدید می شود.

وی اضافه کرد: علیه کسانی که سلاح به دست گرفته اند عملیات ضدتروریستی انجام خواهد گرفت.

رییس جمهوری موقت اوکراین با بیان این که تدابیر امنیتی برای محافظت از مرزهای شرقی اوکراین به عمل آمده است، اظهار داشت: با توجه به رفتار خنثی از طرف سازمان های امنیتی برخی مناطق اوکراین، نیروهای امنیتی اضافی به این مناطق از نقاط دیگر اوکراین اعزام خواهد شد.

اروپام/2242**518 ** 1552
کد N210439

وبگردی