آفتاب
یک منبع فلسطینی:

مذاکرات سازش با اسرائیل هیچ نتیجه ای نداشته است

مذاکرات سازش با اسرائیل هیچ نتیجه ای نداشته است

یک منبع فلسطینی با اشاره به نشست 3 جانبه اخیر درباره مذاکرات سازش اعلام کرد که این مذاکرات تاکنون هیچ نتیجه ای در بر نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع فلسطینی اعلام کرد که نشست سه جانبه "صائب عریقات" مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و "زیپی لیونی" نماینده رژیم صهیونیستی در مذاکرات سازش و "مارتین اندیک" نماینده آمریکا در این مذاکرات بی نتیجه مانده است.

این منبع فلسطینی که خواست نامش فاش نشود گفت: در نشستی که اخیرا میان عریقات، لیونی و اندیک برگزار شد و چند ساعت به طول انجامید هیچ پیشرفتی حاصل نشد.

وی تصریح کرد: طرف اسرائیلی همچنان بر موضع خود در قبال آزادی گروه چهارم اسرای فلسطینی پافشاری کرد و این امر دلیل اصلی عدم دستیابی به هر گونه پیشرفت در مذاکرات اخیر بود.

این منبع افزود: هیئت مذاکره کننده اسرائیلی همچنان خواهان تعلیق طرح امضای توافقنامه های بین المللی از سوی "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیلیها مجددا بر تمدید مهلت مذاکرات صلح تاکید کرده و این مسئله را به عنوان پیش شرطی برای آزادی گروه چهارم اسرای فلسطینی اعلام کردند. این درحالی است که رژیم اسرائیل پیش تر متعهد شده بود که 30 نفر از اسرای فلسطینی را طبق توافقات قبلی آزاد خواهد کرد.

منبع مذکور با اذعان به اینکه این نشست سومین نشست مشترک هیئت های مذاکره کننده بود گفت: طرف اسرائیلی همچنان به سیاست باج خواهی و  تهدید فلسطینیها ادامه داد و در نشست اخیر هیچ طرحی را برای پیشبرد مذاکرات صلح ارائه نکرد.

کد N210363

وبگردی