آفتاب

روسیه امکان اعزام نیروی نظامی به شرق اوکراین را رد کرد

روسیه امکان اعزام نیروی نظامی به شرق اوکراین را رد کرد

مسکو- ایرنا- رییس کمیسیون امور دفاعی شورای فدراسیون (مجلس علیای پارلمان روسیه) امکان اعزام نیروی نظامی این کشور به شرق اوکراین را رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی اینترفاکس، ˈویکتور اوزروفˈ روز دوشنبه گفت: نیروهای روسیه فقط در چارچوب عملیات صلحبانی و با مجوز شورای امنیت سازمان ملل به کشور دیگر اعزام می شوند.

وی ادامه داد: نیروهای روسیه فقط در چارچوب معیارهای بین المللی و نه درخواست مقام های محلی کشورهای دیگر اعزام می شوند.

مقام پارلمانی روس توضیح داد: در گذشته روسیه نیروهای خود را به اوستیای جنوبی و آبخازیا اعزام کرد اما این عملیات در چارچوب سازمان همسود برگزار شد.

اوزورف گفت: اما اعزام نیرو به درخواست مقام های محلی دونتسک یا نقاط دیگر مغایر با معیارهای بین المللی خواهد بود و روسیه حق ندارد بطور یکجانبه به چنین اقدامی متوسل شود.

وی گفت که اما اگر شورای امنیت در این مورد تصمیم بگیرد وضعیت فرق خواهد کرد و در آن صورت روسیه به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا نیرویی را برای شرکت در عملیات صلحبان به اوکراین اعزام می کند.

پارلمان محلی استان دونتسک اوکراین روز دوشنبه با اعلام جدایی از این کشور از روسیه خواستار اعزام نیروی نظامی به این منطقه شد.

استان دونتسک با وسعت 26 هزار و 517 کیلومتر مربع و جمعیت 4 میلیون و 357 هزار نفر در شرق اوکراین واقع شده است.

مطابق نتایج سرشماری سال 2001 میلادی، 87/56 درصد جمعیت استان دونتسک را اوکراینی ها و ۲۲/۳۸ درصد را روسها و بقیه را اقوام دیگر تشکیل می دهند.

اما در این سرشماری 74 درصد خود را روس زبان اعلام کردند.

اروپام/2242**۵۱۸ **1010
کد N210343

وبگردی