آفتاب
سید حسن نصرالله:

سلیمان جایگاه مدیریت گفتگوهای ملی را از دست داد/حامی کمک خارجی به ارتش هستیم

سلیمان جایگاه مدیریت گفتگوهای ملی را از دست داد/حامی کمک خارجی به ارتش هستیم

دبیر کل حزب الله لبنان با اعلام اینکه رئیس جمهوری این کشور جایگاه مدیریت گفتگوهای ملی را از دست داده است بر حمایت خود از کمک های خارجی به ارتش لبنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در بخش پایانی گفتگو با روزنامه السفیر چاپ لبنان که فردا سه شنبه منتشر خواهد شد، طرح امنیتی دولت در شمال این کشور و البقاع را ستود.

وی بر اهمیت آشتی ملی واقعی میان تمامی جریان ها و گرایش های سیاسی تاکید و تصریح کرد: حزب الله از گفتگوی ملی استقبال می کند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: مقاومت به جامعه ای استوار و متحد و دولتی قدرتمند، توانمند، کارآمد و عادل نیاز دارد اما شرایط کنونی برای بررسی راه های توسعه نظام سیاسی در لبنان مساعد نیست.

سید حسن نصرالله همچنین به عدم حضور حزب الله و برخی گروه های طرفدار 8 مارس در گفتگوی ملی اخیر در کاخ ریاست جمهوری لبنان اشاره و اعلام کرد: مواضع اخیر میشل سلیمان رئیس جمهوری به گونه ای بود که وی جایگاه مدیریت گفتگوهای ملی را از دست داد.

وی اظهار داشت: فضای عمومی کشور فضای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و حزب الله از نامزدی حمایت خواهد کرد که منافع ملی را محقق کند.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد: حزب الله حامی ارتش است و کمک های خارجی به ارتش به استثنای اسرائیل را تایید می کند.

کد N210342

وبگردی