آفتاب

تصاویری از حال و هوای انتخابات در هند

تصاویری از حال و هوای انتخابات در هند

بزرگترین انتخابات پارلمانی جهان در هند با رقابت میان رائول گاندی و نارندرا مودی برای کسب پست نخست وزیری تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

هندی ها امروز دوشنبه بزرگترین انتخابات پارلمانی جهان را برگزار کرده که رقابت اصلی میان رائول گاندی از حزب کنگره و نارندرا مودی از حزب مخالف اصلی بهاراتیا جاناتا برای کسب پست نخست وزیری است.

انتخابات 9 مرحله ای هند تا روز 12 مه یعنی شش هفته ادامه دارد و نتایج آن در روز 16 مه اعلام می شود. 814 میلیون هندی واجد شرایط رای دادن هستند و در انتخاباتی شرکت می کنند که گزارشها درباره فساد مقامات دولتی و نرخ بالای تورم بر نتایج آن سایه افکنده است.

رای گیری در شش حوزه که پنج حوزه آن در دو ایالت آسام و تیریپورا در شمال شرق این کشور است، از هفت صبح آغاز شده و قرار است که شرکت کنندگان با رفتن به پای صندوق های رای در 930 هزار حوزه رای گیری در سراسر کشور و انتخاب حزب مورد نظر خود دولت جدید را انتخاب کنند.

در جریان این انتخابات که پرهزینه ترین انتخابات در جهان پس از انتخابات سال 2012 آمریکا معرفی شده است، شانزدهمین پارلمان جدید در پی اعلام نتایج و پایان فعالیت پانزدهمین دوره "لوک سبها" در 31 می تشکیل می شود.

کمیسیون انتخابات هند هزینه انتخابات هند را 35 میلیارد روپیه اعلام کرده که پس از انتخابات دوره قبلی آمریکا که هفت میلیارد دلار هزینه در برداشته، پرهزینه ترین انتخابات در جهان معرفی شده است.

کد N210262

وبگردی