آفتاب
منتظری مطرح کرد:

تلاش دیوان عدالت اداری برای تحقق اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

تلاش دیوان عدالت اداری برای تحقق اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری به عنوان بخشی موثر در قوه قضائیه آماده است تا کمک‌رسان دولت برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی برای سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری به عنوان بخشی موثر در قوه قضائیه آماده است تا کمک‌رسان دولت برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی برای سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در نخستین جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری در سال جاری ضمن تبریک سال نو به همکاران، گفت: امیدوارم بتوانیم در مسیر کسب رضایت خداوند متعال و جلب توجهات صاحب ولایت عظما حضرت بقیه الله و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداریم و نسبت به کشور، ملت و نظام مقدسمان، آنچنان که وظایف شهروندی ما اقتضا می‌کند، ادای وظیفه کنیم.

وی افزود: جهاد فی سبیل الله تنها وظیفه و منحصر به آنهایی که در محضر رسول گرامی اسلام(ص) یا امیرالمومنین(ع) بودند یا کسانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، نیست بلکه همواره جهاد برای یک مسلمان مومن، مهمترین وظیفه و راهبرد است.

منتظری ادامه داد: جهاد تنها اسحله به دست گرفتن نیست و آنگونه که از قرآن و معارف اسلامی به دست می‌آید، حسب مورد می‌توان با جان و مال در راه خداوند جهاد کرد و آنگونه که حضرت امیرالمومنین، امام علی(ع) در این باره فرموده‌اند، «برشما باد جهاد در راه خدا با اموال و جانتان».

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره این‌که «امروز کشور و نظام ما با چالش‌های جدی مواجه است و وظیفه ما تبعیت از کسی است که حجت شرعی بر ماست» اضافه کرد: ما همه بر این اعتقادیم که مسلمان و شیعه‌ بوده و مفتخر به ولایت ائمه و امامان معصوم(ع) هستیم و ایشان در زمان غیبت ما را مکلف کرده‌اند که از فقیه جامع‌الشرایط تبعیت کنیم. یعنی آنهایی که حجت خدا بر ما هستند، تکلیف ما را در زمان غیبت مشخص کرده‌اند و فرموده‌اند که باید در چه مسیری گام برداریم.

منتظری ادامه داد: مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه در نخستین سخنانشان در سال جاری، خط مشی کشور را تعیین فرمودند و ما وظیفه داریم که از آن تبعیت کنیم. ایشان سال 1393 را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند.

وی با بیان این‌که «اگر خواهان پیشرفت کشور و ارتقای آن هستیم، باید در این فراخوان عمومی شرکت کنیم» اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار امسال مستلزم هماهنگی و تعامل مردم و سه قوه با یکدیگر است.

رئیس دیوان عدالت اداری ضمن اشاره به نقش موثر این نهاد قضایی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: دیوان عدالت اداری به جهت وظایفی که بر عهده دارد، قطعا و مسلما یکی از دستگاه‌های موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است و لذا باید در پاسخ به ندای رهبری معظم انقلاب بیشتر تلاش کنیم.

منتظری اضافه کرد: ایشان اقتصاد و فرهنگ را به عزم ملی و مدیریت جهادی مقید کرده‌اند و این بدان معناست که اولا همگی باید در این حرکت حضور داشته باشند و بعلاوه آنهایی که موثرترند در این زمینه تلاش بیشتری کنند تا نتیجه مثبت حاصل شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان این‌که «امیدواریم بتوانیم به منظور تحقق شعار امسال در خدمت نظام و ملت عزیز و همراه مدیریت اجرایی کشور باشیم» تصریح کرد: دیوان عدالت اداری آمادگی دارد در هر بخشی که به این نهاد قضایی مرتبط است در تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی که از ضروریات جامعه ماست، کمک کننده و یاری رسان دولت و مسئولان اجرایی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به قطعنامه مداخله جویانه پارلمان اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: از منظر حقوقی این حرکت سخیف و زشت پارلمان اروپا، دخالت مستقیم در مسایل داخلی یک کشور و غیرمنطقی است.

وی افزود: آنهایی که داعیه استقلال دارند و شعارشان در این باره دنیا را پر کرده است، چطور به خودشان اجازه می‌دهند که در مسایل یک کشور مستقل دیگر مداخله کنند؟ آنها باید بدانند که ایران، ایران سابق نیست که مستشاران بیگانه برایش تصمیم بگیرند.

منتظری در پایان گفت: ملت ما ملتی با افتخارات بزرگ است و نظام اسلامی ما بحمد الله همچون درختی محکم و تناور است که با این حرکات ناشیانه به لرزه در نخواهد آمد و ان‌شاءالله این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) ملحق خواهد شد.

انتهای پیام

کد N210154

وبگردی