آفتاب
تحولات همسایگان شرقی/

اختلاف ارتش پاکستان و دولت درباره روند صلح/ نابودی هشت صندوق رای در قندوز

اختلاف ارتش پاکستان و دولت درباره روند صلح/ نابودی هشت صندوق رای در قندوز

کشته شدن هشت شبه نظامی در جریان درگیری میان تحریک طالبان، اختلاف ارتش و دولت درباره پیشبرد روند صلح و نابودی هشت صندوق رای در قندوز از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس تریبون، در جریان درگیری میان دو شاخه گروه تحریک طالبان در بخش شاکتویی از منطقه قبیله وزیرستان جنوبی در شمال غرب این کشور چهار شبه نظامی از جمله کاشد خان یکی از سرکردگان طالبان کشته شدند.

همچنین رسانه های پاکستانی با اشاره به اختلاف ارتش و دولت پاکستان درباره آزادی زندانیان طالبان و پیشبرد روند صلح از احتمال تشکیل یک کمیته ویژه با هدف بررسی موضوع آزادی زندانیان غیرجنگجوی طالبان خبر دادند.

خبر دیگر اینکه در پی رد درخواست مشرف برای معافیت از حضور در دادگاه، طارق انور کاسی رئیس دادگاه ضد تروریسم در شهر کویته در مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان امروز دوشنبه گفت: پرویز مشرف باید در نخستین روز اردیبهشت (21 آوریل) به اتهام دست داشتن در پرونده قتل نواب اکبر بگتی یکی از رهبران قبایل بلوچ و 35 نفر از همراهان وی در سال 2005 در یک عملیات نظامی در بلوچستان در جلسه بازپرسی حاضر شود و در صورت حضور نیافتن دستور بازداشت وی صادر می شود.

رسانه های پاکستانی همچنین با اشاره به خودکشی هویا چن یک تبعه چینی کارمند سفارت پکن در اسلام آباد پایتخت پاکستان گزارش دادند که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

خبر دیگر اینکه میرحمزه احمدزی رئیس دفتر منطقه‌ ای کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت قندوز در شمال افغانستان با اشاره به کشته شدن یک کارمند کمیسیون مستقل انتخابات، یک پلیس و راننده خودرو بر اثر برخورد اتومبیل حامل صندوق‌ های رای با مین کنار جاده ‎ای گفت: بر اثر این حمله هشت صندوق رای از بین رفتند.

کد N210147

وبگردی