آفتاب

برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و عمان

برگزاری رزمایش مشترک نیروی دریایی ایران و عمان

رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران با کشور سلطنتی عمان در آب‌های دریای عمان آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ناوگروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور دارد به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح سلطنت عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آب‌های عمومی سلطان‌نشین عمان آغاز کرده‌اند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در این رابطه گفت: در این رزمایش، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن الوند، ناو موشک‌انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB212 از نیروی دریایی ارتش و یدک‌کش سفیر 3 حضور دارند.

دریادار جره افزود: این ناوگروه در دو روز قبل جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی را با ناوگروه کشور عمان انجام داد که در این دو روز بازدیدهای دوجانبه و مسابقات ورزشی و قرآنی نیز صورت گرفت.

وی همچنین اظهار کرد: هم‌اکنون یگان‌های شرکت‌کننده ایرانی و عمانی در این منطقه عملیات امداد و نجات را تمرین می‌کنند.

دریادار جره اضافه کرد: در مرحله اول این رزمایش تمرین‌های تاکتیکی نظیر تمرین سوخت‌گیری در دریا، مانور تغییر آرایش، اسکورت کاروان، مخابرات در دریا، عملیات یدک و تمرین لنگر انداختن در صورت بندی انجام شد و در مرحله دوم تمرینات تخصص امداد و نجات انجام می‌شود که واکنش سریع در مقابل سوانح دریایی و نجات شناور و نجات نیروهای نیروی انسانی آسیب‌دیده از اهداف این مرحله رزمایش است.

معاون عملیات نیروی دریایی در پایان گفت: این رزمایش امشب پایان می‌یابد و ناوگروه ایران به بندرعباس بازخواهد گشت.

انتهای پیام

کد N209988

وبگردی