آفتاب

جعجع، نامزد ریاست جمهوری تهدید کرد/ لبنان به سومالی جدید تبدیل می شود

جعجع، نامزد ریاست جمهوری تهدید کرد/ لبنان به سومالی جدید تبدیل می شود

بیروت – ایرنا - « سمیر جعجع» رییس حزب « نیروهای لبنانی » که نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بطور رسمی اعلام کرده است، تهدید کرد که اگر گروه 14 مارس در تحقق برنامه های خود و تحمیل نظراتش بر لبنان ناتوان بماند، لبنان به سومالی جدید تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، جعجع گفت : گروه 14 مارس باید برای تحقق برنامه ها و طرح هایش اقدام کند و اگر این گروه در انتخابات ریاست جمهوری آینده شکست بخورد، لبنانی وجود نخواهد داشت.

سمیر جعجع که تاکنون تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری لبنان است، هنوز نتوانسته اجماع گروه 14 مارس را برای حمایت از خود کسب کند و در این گروه تشتت و اختلافات آرای زیادی وجود دارد.

به نظر ناظران و کارشناسان ، بیشتر احزاب عضو گروه 14 مارس قصد دارند از یک نامزد دیگری بجز جعجع حمایت کند و حتی رایزنی ها برای کناره گیری وی آغاز شده است اما رییس حزب نیروهای لبنانی حاضر به کناره گیری نیست.

« فیصل کرامی» با اشاره به اینکه جعجع مسئول ترور پدرش از سیاستمداران برجسته لبنان است ، گفته است که روز ثبت نام رییس حزب نیروهای لبنانی برای انتخابات ریاست جمهوری « روز سیاه» لبنان بود.

جعجع با بیان اینکه « نامزدی اش برای ریاست جمهوری بخاطر علاقه و طمع ورزی به این منصب نیست »، گفت: انتخابات ریاست جمهوری برای جایگاه گروه 14 مارس در لبنان بسیار مهم است و رییس جمهوری آینده باید از میان این گروه باشد تا بتواند اهداف آن را محقق کند.

وی خواستار پایان وضعیت کنونی در گروه 14 مارس شد و افزود: گروه 14مارس یک فراکسیون سیاسی تنها نیست و اگر در کارکرد خود شکست بخورد بصراحت می گویم که لبنان وجود نخواهد داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری لبنان که کمتر از 50 روز تا انتخاب آن بیشتر باقی نمانده است، گفت : چگونه بین دو عقیده حزب الله و حزب قومی سوریه اجماع صورت می گیرد؟ یکی به امت اسلامی وابسته است و دومی تلاش می کند که سوریه بزرگ ایجاد شود و ملی گراهای سکولار در کنار حزب الله با رویکردی صددرصد دینی و همچنین چگونه جریان آزاد ملی با حزب الله بخاطر منفعت سیاسی جمع می شوند؟

وی در ادامه ادعای های خود با بیان اینکه « منفعت سیاسی آنی نمی توان وطن ما را بسازد»،افزود: گروه 14 مارس برغم برخی اختلافات زودگذر در خصوص برخی منافع سیاسی ، دارای رویکردی یکپارچه و همه جانبه در باره لبنان دارند و ضروری است که تلاش ها برای ادامه این همپیمانی بزرگ ملی ادامه یابد.

خاورم ** 1324
کد N209911

وبگردی