آفتاب

المیادین: آمریکا طرحی برای کمک تسلیحاتی به معارضان سوری ندارد

المیادین: آمریکا طرحی برای کمک تسلیحاتی به معارضان سوری ندارد

تهران - ایرنا - شبکه ˈالمیادینˈ اعلام کرد که آمریکا به معارضان سوری اطلاع داده که طرحی برای کمک تسلیحاتی به آنان ندارد.

این شبکه روز دوشنبه گفت: دولت آمریکا به ˈائتلاف ملیˈ و مخالفان دولت سوریه مقیم خارج اطلاع داد که طرحی برای کمک به آنها در دستور کار ندارد.

دولت آمریکا به مخالفان تروریست سوری اطلاع داد که طرحی برای مسلح کردن آنان به سلاح های مدرن یا حتی برنامه ای برای برگزاری مذاکرات ˈژنو 3 ˈ پیش بینی نکرده است .

این موضع آمریکا را برخی اعضای شورای امنیت ملی این کشور در ملاقات با اعضای ائتلاف ملی مخالفان دولت سوریه به آنان اطلاع دادند.

یکی از مخالفان دولت سوریه اعلام کرد که آمریکایی ها به مخالفان گفتند که نباید منتظر هیچ تغییر اساسی در سیاست دولت کنونی واشنگتن پیش از خروج ˈباراک اوباماˈ از کاخ سفید باشند.

شبکه ˈالجزیرهˈ نیز به نقل از فرمانده گردان های تروریستی موسوم به ˈاحرار الشامˈ در منطقه جنوبی سوریه اعلام کرد که گروه های مسلح مخالف دولت دمشق هیچ کمک جدیدی دریافت نکرده اند و سخنان آمریکایی ها در باره تجهیز ارتش آزاد و آموزش اعضای آن، صرفا وعده های تحقق نیافته است.

منابع خبری عربی به واکنش مقام های آمریکایی به این اخبار اشاره نکردند. دولت آمریکا طی ماه های اخیر مواضع متناقضی در باره کمک تسلیحاتی به معارضان سوریه اتخاذ کرده است. واشنگتن بارها از لزوم تجهیز مخالفان مسلح و تروریست سوری به سلاح های مدرن سخن گفته و در عین حال از رسیدن سلاح های پیشرفته به دست عناصر افراطی ابراز نگرانی کرده است.

در خبری دیگر از سوریه، برخی منابع مخالف دولت سوریه اعلام کردند که ˈاحمد الاجرباˈ رییس ائتلاف به اصطلاح ملی مخالفان می کوشد با متحد کردن صفوف مخالفان در ائتلاف، مقدمات انتخاب مجدد خود برای سومین بار به عنوان رییس ائتلاف را در جریان نشست های آینده در استانبول فراهم کند.

گروه های مخالف دولت سوریه این روزها نشست های فشرده ای را در استانبول برگزار می کنند تا به زعم خود یک دولت موقت جدید را انتخاب کنند. همزمان با این نشست ها فعالان سوری در استانبول با درخواست برکناری احمد الجربا از ریاست ائتلاف ملی مخالفان دست به تظاهرات زدند.

خاورم 1491**1651
کد N209602

وبگردی