آفتاب
یک نماینده پارلمان عراق:

ارتش عراق پاسخی کوبنده به داعش به سبب بستن آب فرات خواهد داد

ارتش عراق پاسخی کوبنده به داعش به سبب بستن آب فرات خواهد داد

یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تاکید کرد: قطع آب فرات بر روی ساکنان استان بابل چالشی خطرناک است و بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عراقی المسله، "علی العلاق" نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تاکید کرد: ما از مسئله قطع آب فرات بر روی ساکنان استان بابل توسط داعش به سادگی نمی گذریم و ارتش قهرمان عراق پاسخی کوبنده به این اقدام می دهد.

وی با اشاره به اینکه اقدام جدید گروه تروریستی داعش، چالشی خطرناک است، افزود: ما به یک موضع ملی برای حمایت از ارتش غیور خود که در نبردهای شرافتمندانه متعددی در فلوجه و دیگر مناطق با تروریستها روبرو است نیاز داریم.

گروه تروریستی داعش اخیرا با بستن دریچه های سد النعیمیه روی آب فرات، باعث غرق شدن زمینهای زراعی متعددی در مناطق جنوبی و مرکزی عراق شد. این اقدام همچنین باعث کاهش محسوس سطح آب فرات شد که تامین کننده نیازهای متعدد آب آشامیدنی و زراعی مردم عراق است.

"نوری المالکی" نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای نیروهای مسلح عراق نیز در اظهاراتی با اشاره به اقدام خطرناک و جنایتکارانه گروه تروریستی داعش در بستن آب فرات، تاکید کرد: علیه این گروه تروریستی با در نظر گرفتن بالاترین سطح خشونت وارد عمل می شویم.

کد N209058

وبگردی