آفتاب

عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل مقاله سایت سی ان ان را جنون آمیز توصیف کرد

عضو نمایندگی ایران در سازمان ملل مقاله سایت سی ان ان را جنون آمیز توصیف کرد

به دنبال مطلب ایران هراسانه سی.ان.ان. که فعالیت هسته ای ایران را با هولوکاست مقایسه کرده بود، دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، جوابیه‎ای منتشر و این مطلب را جنون آمیز توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بابایی سخنگوی دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، در پاسخ به مطلب ریک سانتروم و جول روزنبرگ در سایت سی.ان.ان. با عنوان "درس‎های تاریخ: آمریکایی‎ها از "هولوکاست دوم" در صورت دستیابی ایران به بمب" جوابیه‎ای صادر کرد.

بابایی در این جوابیه، مطلب دو سیاستمدار آمریکایی که ایران را با آلمان زمان هیتلر مقایسه کرده بود را جنون آمیز دانسته که تنها به دنبال ایجاد اختلال در روند مذاکرات هسته‎ای است .

وی تاکید کرده است که این مطلب از عدم آگاهی نویسندگان مقاله درباره مسائل نشات گرفته است زیرا ایران در بیش از 250 سال اخیر هیچگاه به خاک همسایگان خود تجاوز نکرده است.

در این مطلب آمده است:"مقایسه با هیتلر یک سابقه طولانی دارد و تاریخ را شکنجه داده است. ده‎های متعدد، آنهایی که بدنبال ممانعت از حلِ صلح‎آمیز اختلافات هستند، به مقایسه دیگران با هیتلر متوسل شده‎اند."

در بخش دیگری از پاسخ نمایندگی ایران در سازمان ملل به درخواست سنتروم و روزنبرگ برای افزایش تحریم ایران اشاره شده است و می افزاید چنین تحریم‎هایی بر خلاف قوانین بین‎المللی بوده و قطعا به روند مذاکرات هسته‎ای ضربه خواهد زد.

این دو نفر همچنین در مطلب خود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را نیز با هیتلر مقایسه کرده بودند.
 

کد N209026

وبگردی