آفتاب

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از مخالفت آمریکا با پیوستن فلسطین به نهادهای بین‌المللی

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از مخالفت آمریکا با پیوستن فلسطین به نهادهای بین‌المللی

دیده‌بان حقوق بشر از مخالفت آمریکا با اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین برای پیوستن به نهادهای بین‌المللی حامی حقوق بشر انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت آمریکا به جای مخالفت با اقدامات مسئولان فلسطینی برای پیوستن به نهادهای بین‌المللی که حقوق بشر را در فلسطین تقویت می‌کند، باید از این اقدام مسئولان فلسطینی حمایت کند.

در همین راستا، جو استورک، معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده‌بان حقوق بشر عنوان داشت: نگران‌کننده است که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با اقداماتی که مسئولان فلسطینی را به تقویت حقوق بشر متعهد می‌کند، مخالفت کرده است. آمریکا باید بر اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به صورت یکسان اعمال فشار کند تا آن‌ها به معیارهای بین‌المللی حقوق بشر پایبندتر باشند.

این مقام دیده‌بان حقوق بشر تصریح کرد: زمانی که آمریکا با برقراری حمایت بیشتری از حقوق بشر در فلسطین مخالفت کرد، تصمیم اشتباهی گرفت.

در بیانیه دیده‌بان حقوق بشر آمده است: به نظر می‌رسد که مخالفت آمریکا با پیوستن فلسطین به معاهده‌های حامی حقوق بشر به این دلیل است که از حمایت بیشتر از دولت فلسطین در خارج از چارچوب مذاکرات با اسرائیل هراس دارد.

انتهای پیام

کد N208889

وبگردی