آفتاب

نانسی پلوسی: دیک چنی از اقدامات سیا مغرور است

نانسی پلوسی: دیک چنی از اقدامات سیا مغرور است

در آستانه انتشار گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در خصوص تخلف سازمان سیا در فریب دولت و مردم آمریکا درباره شکنجه مظنونان تروریستی، نانسی پلوسی مسئولیت این تخلف را بر عهده معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ نانسی پلوسی، رهبر اقلیت‌های مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص گفت: معتقدم که در دولت جورج بوش، رئیس‌جمهوری ‌سابق آمریکا، دیک چنی، معاون او یک لحن و روش برخورد برای سیا مشخص کرده بود.

وی در ادامه گفت: اکثر کسانی که در سازمان سیا کار می‌کنند، بسیار وطن‌پرست هستند اما طرز برخورد سیا در آن دوره به نظر من از دیک چنی نشات می‌گرفت.

به نوشته واشنگتن پست، این گزارش شش هزار و 300 صفحه‌ای که در حال حاضر همچنان محرمانه است، حاوی اطلاعات گسترده‌ای در خصوص شبکه‌ای از بازداشتگاه‌های مخفیانه سازمان سیا موسوم به "مکان‌های سیا" است که در سال 2009 توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا منحل شدند.

پلوسی در ادامه اظهار داشت: از آنجایی که دیک چنی از روش شکنجه غرق مصنوعی و دیگر روش‌ها دفاع می‌کند، او در خصوص این تخلف سیا و فریب دادن دولت و مردم آمریکا مغرور است.

دیک چنی که از محافظه‌کاران جنگ‌طلب آمریکاست و در برخی از سیاست‌های جنجالی بوش همانند اشغال عراق نقش اساسی داشت، ماه گذشته همچنین از طرح جنجالی جاسوسی آمریکا حمایت کرد.

وی در این خصوص گفته بود،‌ این اظهارات که آژانس امنیت ملی آمریکا از ارتباطات همه جاسوسی می‌کند و آزادی‌ها و حقوق مدنی مردم را زیر پا می‌گذارد، "بی‌معنی" است.

انتهای پیام

کد N208882

وبگردی