آفتاب

سفیر روسیه: آن‌هایی که خواهان بازگشت جنگ سردند، بر ناتو مسلط‌ شده‌اند

سفیر روسیه: آن‌هایی که خواهان بازگشت جنگ سردند، بر ناتو مسلط‌ شده‌اند

سفیر روسیه در ناتو گفت، افرادی که خواهان بازگشت به دوران جنگ سرد و دستیابی به استحکام بیشتر کشورهای عضو تحت بند پنج معاهده واشنگتن هستند، بر این ائتلاف مسلط شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، بند پنج معاهده واشنگتن مبنای اولویت بنیادین ناتو در دفاع کامل و جامع است.

الکساندر گروشکو، سفیر روسیه در ناتو به روزنامه کومرسانت گفت: یک واکنش سریع و خشن به سئوالات و نگرانی‌های ما درباره هواپیماهای آواکس، تنش فزاینده درباره گشت‌های هوایی بر فراز کشورهای منطقه بالتیک، افزایش فعالیت‌های نظامی و پروازها در یک پایگاه هوایی در شهر لاسک لهستان و کمک به دولت اوکراین، کاملا بر ساختار ناتو اثر می‌گذارد.

وی افزود: این مساله دقیقا شبیه به آن است که برخی افراد در ناتو گمان می‌کنند این ائتلاف منبعی از مشروعیت سیاسی است همانطور که آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ائتلاف در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کرد و هرگونه اقدام از سوی ناتو توسط تعبیری، تصحیح می‌شود و مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

سفیر روسیه در ناتو در ادامه گفت: در اینجا یک سوء تعبیر وجود دارد. مساله کوزوو، عراق و لیبی را نباید فراموش کرد.

وی اعلام کرد: این مساله کاملا باعث تزلزل و از میان رفتن سیستم تعهدها برای بازدارندگی نظامی می‌شود که مبنای توافق میان روسیه و ناتو است. اگر نیروهای ناتو در اوکراین مستقر شوند، روسیه دست به اقدامات امنیتی می‌زند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره تعلیق همکاری‌های نظامی ناتو با روسیه و اقدام تلافی‌جویانه مسکو در مسدود کردن مسیر ترانزیت ناتو در افغانستان گفت: پس از تعلیق این همکاری ما درباره فعالیت و شراکت در امور افغانستان بحث نکردیم. ما قصد داریم تا با سایر شرکا و سازمان‌های بین‌المللی درباره کمک دو جانبه با افغانستان بحث کنیم.

انتهای پیام

کد N208873

وبگردی