آفتاب

سعیدی:ساماندهی سبک زندگی در مجموعه سپاه از اولویت های اساسی امروز ماست

سعیدی:ساماندهی سبک زندگی در مجموعه سپاه از اولویت های اساسی امروز ماست

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که سبک زندگی نقشه راه زندگی افراد را تعیین می کند، گفت: سبک زندگی نیروهای مسلح و به خصوص پاسداران الگوی زندگی افراد جامعه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که سبک زندگی نقشه راه زندگی افراد را تعیین می کند، گفت: سبک زندگی نیروهای مسلح و به خصوص پاسداران الگوی زندگی افراد جامعه است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت السلام والمسلمین علی سعیدی در اولین همایش سراسری فصلی مسئولین شبکه تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ساماندهی سبک زندگی در مجموعه سپاه از اولویت های اساسی امروز ماست.

وی با بیان این‌که نیروهای مسلح در معیارهای عمومی با دیگر اقشار مشترک اما در سبک زندگی با دیگران تفاوت دارند افزود: نیروهای مسلح برای دیگران الگو هستند به این معنا که اگر رفتار مثبت داشته باشد، تاثیر مثبت و اگر رفتار منفی داشته باشند تاثیری منفی بر جای خواهند گذاشت.

سعیدی ادامه داد: سبک زندگی همان نقشه راه است که چار چوب های نیل به هدف را مشخص می سازد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به عوامل سبک پذیری انسان گفت: تربیت پذیری و انتخاب گری انسان از جمله عواملی هستند که سبک پذیری انسان را امکان پذیر می‌سازند.

وی با بیان این‌که انسان واجد دو کشش متضاد در درون خود می باشد، تصریح کرد: در انسان هم گرایش به سودجویی وجود دارد و هم کمال جویی، هم خودخواهی وجود دارد و هم دیگرخواهی، هم برتری طلبی وجود دارد و هم ایثارگری، هم دنیا طلبی وجود دارد و هم آخرت گرایی و این کشش ها همیشه در درون انسان تداوم می یابند.

وی خاطر نشان کرد: اگر سبک زندگی و نقشه راه نباشد انسان میان این کشش‌ها و گرایش‌های متضاد درمانده می شود و نمی توان راه صحیح را انتخاب کند.

وی با بیان این‌که سبک زندگی مناسب واجد شروطی خاص است گفت: نخستین شرط سبک زندگی این است که سبک زندگی از خطا و اشتباه مصونیت داشته باشد و این امر تنها از طریق نمایندگان معرفی شده از سوی خدا، پیامبران و معصومین قابل دسترسی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: دومین شرط جامعیت است به نحوی که سبک زندگی باید برای تمام شئون زندگی فرد برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: سومین شرط یک سبک زندگی مورد اعتماد فرا زمانی بودن و توجه به آخرت است.

سعیدی اظهار داشت: چهارمین شرط سبک زندگی مناسب سهولت است به معنا که در عین اینکه سبک زندگی از چار چوب و منطق برخوردار است برای انسان قابل اجرا و پیگیری باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه توضیح داد: سبک زندگی مناسب باید قابلیت دستیابی داشته باشد و حتی سالخورده ترین افراد و یا کم سواد ترین فرد از طریق آن بتواند به کمال دست یابد.

وی با بیان این‌که شرط بعدی سبک زندگی مطلوب توازن و تواضع در تامین نیازها است گفت: کلیسا در قرون وسطی دنیا را طرد می کرد و دنیای امروز غرب به حب دنیا گرایش دارد که هر دو مصداق عدم تعادل در سبک زندگی است.

سعیدی با اشاره به تنوع در سلایق و ذوقیات انسان خاطر نشان کرد: دین اسلام تنها کلیات پلیدی ها و نیکی ها را بیان کرده وحق انتخاب در امور فرعی را بر عهده مومنان قرار داده که این امر مصداق بارز اهمیت دادن به ابتکار و خلاقیت انسان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان اظهار داشت: یک سبک زندگی مطلوب باید فراگیر باشد و همه نسل ها را پوشش دهد و در عین حال ضمانت اجرا نیز داشته باشد.

انتهای پیام

کد N208821

وبگردی