آفتاب
حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا:

تحریم‌های جدید آمریکا مغایر با توافقنامه ژنو است

تحریم‌های جدید آمریکا مغایر با توافقنامه ژنو است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم‌های جدید آمریکا همچون بر هم زدن یک طرفه قاعده بازی و اتخاذ روش‌های مغایر با توافقنامه ژنو است.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم‌های جدید آمریکا همچون بر هم زدن یک طرفه قاعده بازی و اتخاذ روش‌های مغایر با توافقنامه ژنو است.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورد تحریم دو فرد ایرانی و چینی و دو شرکت ایرانی از سوی آمریکا با ادعای صادرات محصولات مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم به ایران، گفت: تحریم‌های جدید ماهیت رفتارهای آمریکا را نشان می‌دهد.

وی توضیح داد: آمریکایی‌ها با این تحریم‌ها به دنبال آن هستند که این موضوع را به طرف مذاکره‌کننده ایرانی القا کنند که هر چه ما نرمش به خرج بدهیم از طرف آنها خشکی و سختی می‌بینیم. این همان تعبیر رهبری در مورد مشت آهنین در زیر دستان مخملی آمریکایی‌هاست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تحریم‌های جدید خلق و خوی و خصلت آمریکایی‌ها را نشان داد، گفت: طرف مذاکره‌کننده ایرانی نباید فریب کلمات و حرف‌های طرف دیگر را در مذاکرات بخورد و باید با قاطعیت از حقوق ملت ایران و اصول جمهوری اسلامی دفاع کند.

حیدرپور ادامه داد: تحریم جدید آمریکایی‌ها علیه ایران همچون برهم زدن یک طرفه قاعده بازی و اتخاذ روش‌های مغایر با توافقنامه ژنو است این در حالی است که طبق این توافقنامه نباید تحریم جدیدی از سوی اعضای 1+5 علیه ایران اعمال شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ اصول جمهوری اسلامی در دور بعدی مذاکرات، گفت: در شرایطی که طرف‌های غربی از قواعد و دستورالعمل‌هایشان کوتاه نمی‌آیند ضرورتی ندارد که ما نیز از اصول و حقوق ملت ایران در مذاکرات کوتاه آییم بلکه باید بر اصول جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای پافشاری کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در روابط فیمابین ایران و آمریکا ایجاد نشده است، گفت:‌ تحریم جدید آمریکا علیه ایران نشان داد که آنها با همان خصومت گذشته با نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی برخورد می‌کنند، رویه‌ای که بعد از مذاکرات نیز دنبال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اظهارات و اقدامات نماینده آمریکا در تیم مذاکره‌کننده 1+5 با فحوای مذاکرات همخوانی ندارد، گفت: باید هماهنگی بین گروه 1+5 وجود داشته باشد چون در شرایط فعلی تنها شاهد اقدامات خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی هستیم.

انتهای پیام

کد N208815

وبگردی