آفتاب
در حاشیه حضور رییس جمهوری در وزارت نیرو

چیت چیان: وزارت نیرو خود را برای تامین آب و برق تابستان آماده می کند

چیت چیان: وزارت نیرو خود را برای تامین آب و برق تابستان آماده می کند

تهران – ایرنا - وزیر نیرو گفت: در این ایام وزارت نیرو هم در بخش برق و هم در بخش آب خود را آماده می کند تا بتواند نیازهای مردم در زمان تابستان که اوج مصرف است را بدون کم و کاست تامین کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حمید چیت چیان» امروز (دوشنبه) بعد از حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه معاونین و مدیران ارشد وزارت نیرو، در جمع خبرنگاران گفت: حضور رییس جمهوری در میان مدیران و کارکنان وزارت نیرو در این فصل معنایی خاص داشت و امیدواریم با سرمشق ها و راهنمایی های رییس جمهوری و در چارچوب سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب بتوانیم با روحیه ای جهادی وظیفه خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری برای خدمات رسانی بدون وقفه و با کیفیت خدمات آب و برق در جمع معاونین و مدیران ارشد وزارت نیرو گفت: ارایه بدون وقفه و با کیفیت خدمات و مدیریت مصرف آب و برق از محورهایی بود که رییس جمهوری بر آن تاکید کرد.

چیت چیان اضافه کرد: ما به صورت طبیعی با محدودیت منابع آب مواجه هستیم اما در سایه دانش، فناوری، تدبیر و درست مصرف کردن قادریم بر این کمبودها فایق آییم و نیازها در بخش های شرب، صنعت، کشاورزی و سایر بخش ها را تامین کنیم.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری در جلسه امروز بر موضوع خصوصی سازی در صنعت آب و برق افزود: بخش خصوصی قادر است که کارها را با بهره وری بالاتر و مدیریت جدی تر به نتیجه برساند.

چیت چیان اظهار کرد: رییس جمهوری یادآور شد که رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته که سیاست های اصل 44 را ابلاغ کردند، فرمودند که محول کردن فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی یک انقلاب تلقی می شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: در سالهای اخیر درصد مشارکت بخش خصوصی در فعالیت های مرتبط با صنعت برق افزایش یافته است به صورتی که هم اکنون 50 درصد نیروگاه های حرارتی در مالکیت بخش خصوصی است و آنها برق را تولید و عرضه می کنند.

وی افزود: همچنین در بخش آب بیش از 76 قرارداد در حوزه های تصفیه آب، انتقال آب، اجرای شبکه های آب و فاضلاب و آب شیرین کن ها با بخش خصوصی منعقد شده است و در آینده با توجهی بیشتر به این سمت خواهیم رفت.

چیت چیان موضوع استفاده از انرژی های تجدید پذیر را یکی دیگر از مسایل مورد تاکید رییس جمهور در جلسه با معاونان و مدیران ارشد وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: بالا بردن راندمان در نیروگاه ها و پایین آوردن تلفات در شبکه ها مساله ای بود که رییس جمهوری به آن پرداختند که به طور قطع به آن توجهی بیشتر خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: رییس جمهوری در این جلسه با دقت نظری خاص مسایل آب و برق را بیان کرد و عمیقا مسایل و چالش هایی که صنعت آب و برق با آن مواجه است را مد نظر قرار داد.

رییس جمهوری صبح امروز دوشنبه با حضور در وزارت نیرو در جلسه معاونین و مدیران ارشد وزارت نیرو شرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی را در این دیدار حسین فریدون دستیار ویژه و محمد نهاوندیان ریییس دفتر رییس جمهوری همراهی کردند.

در این جلسه که معاونین وزیر نیرو در امور آب و آبفا و برق و انرژی و مدیران ارشد این وزارتخانه حضور داشتند، حمید چیت چیان وزیر نیرو به بیان مسایل و مشکلات پیش روی وزارت نیرو و صنعت آب و برق کشور پرداخت.

سیام(3)**9189** 1418
کد N208667

وبگردی