آفتاب

وزیر کشور: خبر شهادت پنجمین مرزبان را تایید نمی کنیم

 وزیر کشور: خبر شهادت پنجمین مرزبان را تایید نمی کنیم

وزیر کشور با بیان این که خبر شهادت پنجمین مرزبان کشور (جمشید دانایی فر) را تایید نمی کنیم، گفت: مرزبانان رها شده از چنگ گروهک تروریستی نیز از سرنوشت دانایی فر اظهار بی اطلاعی می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز دوشنبه در حاشیه نخستین گردهمایی استانداران و فرمانداران سراسر کشور در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: هنوز مدرک قابل قبولی در این باره به دست ما نرسیده است و دولت پاکستان وظیفه پیگیری این موضوع را برعهده دارد.

وی ادامه داد: البته پیگیری های ما نیز درباره وضعیت پنجمین مرزبان ربوده شده کشورمان ادامه دارد.

وزیر کشور یادآور شد: اطلاعات بدست آمده هنوز ما را قانع نکرده است و مدرکی دال بر شهادت این فرد بدست نیامده است.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: حتی مرزبانان رها شده از چنگ گروهک تروریستی نیز از سرنوشت دانایی فر اظهار بی اطلاعی می کنند که پیگیری ها ادامه دارد.

چهار مرزبان ایرانی ربوده شده روز گذشته به میهن بازگشتند.

رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری 5 مرزبان ایرانی شامگاه 17 بهمن ماه 1392 توسط گروهک تروریستی جیش العدل در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند و به داخل خاک پاکستان انتقال یافتند.

گروهک تروریستی جیش العدل روز شنبه 19 بهمن ماه نیز با انتشار تصاویری، مسولیت ربودن این پنج مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت و سوم فروردین ماه اعلام کرد که جمشید دانایی فر یکی از این پنج مرزبان ربوده شده را به شهادت رسانده است.

این مرزبان متولد 1366 در محمد آباد سیستان و بلوچستان است که پس از اخذ مدرک دیپلم از سه سال پیش در مرزبانی مشغول به خدمت بود.
کد N208655

وبگردی