آفتاب

جهانگیری: بعضي در داخل کشور از روي دشمني تلاش مي کنند، شرايط به سمت مطلوب پيش نرود

جهانگیری: بعضي در داخل کشور از روي دشمني تلاش مي کنند، شرايط به سمت مطلوب پيش نرود

معاون اول رييس جمهوري با بيان اين که اقدامات تيم مذاکره کننده در چارچوب سياست هاي تعيين شده از سوي رهبر معظم انقلاب بوده است گفت: تا کنون اقدامات مثبت بوده و اميدواريم خبرهاي بهتري در اين باره به دست آوريم.

به گزارش آفتاب به نقل از تیک، «اسحاق جهانگيري» روز دوشنبه در نخستين همايش استانداران و فرمانداران کشور افزود: دولت تدبير و اميد هشت ماه گذشته در شرايطي کار را آغاز کرد که کشور از نظر اقتصادي، سياست داخلي و بين المللي شرايط دشواري را داشت.

وي با بيان اين که نياز بود تا دولت به سرعت درباره مسايل مختلف بدون از دست دادن فرصت ها و تکرار اشتباه و احتمال خطا تصميم هاي مهمي بگيرد افزود: در اين مقطع و با ارزيابي کوتاه مشخص مي شود که يک مجموعه کاردان، با تجربه و دانش که از سرمايه هاي اصلي کشور محسوب مي شوند، مي توانند اداره کشور را در دست بگيرند و آن را در مسير صحيح قرار دهند.

معاون اول رييس جمهوري رکود، تورم، پرونده هسته اي و تحريم هاي ظالمانه را بخشي از مسايل پيش رو در زمان شروع به کار دولت يازدهم برشمرد و ادامه داد: فشارهاي به بخش هاي مالي و اقتصادي کشور همچون نفت، کشتيراني و حمل و نقل از ديگر مسائلي بود که دولت يازدهم در زمان شروع به کار خود در پيش روي خود داشت.

جهانگيري همچنين قطعي بودن ارتباط دولت با نخبگان و مردم را که مي توانست کارساز و مفيد باشد از ديگر مشکلات آغاز به کار دولت يازدهم برشمرد و اظهارداشت: قطع رابطه دولت با مراجع و نخبگان دانشگاهي، طرح هاي مهمي که در بخش اقتصادي کشور همچون مسکن مهر و هدفمندي يارانه ها و همچنين فقدان نشاط گروه هاي سياسي و انسجام سران کشور از ديگر مشکلات آغاز به کار دولت يازدهم بود.

معاون اول رييس جمهوري اضافه کرد: طرح هاي مهمي مانند سهام عدالت، خصوصي سازي و پرونده هاي متعددي پيش روي دولت بود و هر کدام زماني را سپري کرده و انحرافاتي هم در درون آنها وجود داشت که لازم بود دولت با سرعت درباره تک تک آنها کار انجام دهد.

جهانگيري با يادآوري حماسه سياسي 24 خرداد اظهارداشت: با مديريت و تدبير رهبر معظم انقلاب و حضور تعيين کننده مردم اين حماسه رقم خورد و انتخاب مهم و سرنوشت سازي صورت گرفت.

جهانگيري همچنين با اشاره به موضوع پرونده هسته اي ادامه داد: جهان فهميد با چنين مردمي نمي تواند با زبان زور و با اتکا به مجامعي که در اختيار دارد صحبت کند و مجبور شد با گفت و گو به سمت حل پرونده هسته اي برود.

وي با بيان اين که در هشت ماه گذشته آرامش در فضاي بين المللي را نسبت به جمهوري اسلامي ايران شاهد بوديم تصريح کرد: در بخش هسته اي اقدامات مثبت و اميدوارکننده اي انجام شد و تيم مذاکره کننده در چارچوب خطوط قرمز که از سوي رهبر معظم انقلاب تعيين شد از عزت و دستاوردهاي علمي به خوبي دفاع کرد و شکاف جدي در بدنه تحريم هايي که ايجاد شده بود به وجود آمد.

وي خاطرنشان کرد: بايد بدانيم که اين گفت و گوها دشمنان جدي همچون صهيونيست ها را دارد که حاضر به حل شدن مشکلات ايران نيستند چرا که در آن صورت پشتوانه قدرتمندي براي حرکت هاي اسلامي در سطح بين المللي بوجود خواهد آمد.

معاون اول رييس جمهوري ادامه داد: بعضي در داخل کشور براساس تحليل هاي اشتباه و يا از روي دشمني با کشور تلاش مي کنند که شرايط به سمت مطلوب پيش نرود اما فضا کاملا روشن است و اميدواريم خبرهاي بهتري بشنويم.

جهانگيري در عين حال تصريح کرد: البته اين به معناي آن نيست که مذاکرات حلال همه مشکلات کشور است اما به عنوان يک موضوع تا کنون دستاوردهاي خوبي داشته است.
کد N208471

وبگردی