آفتاب
/اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی/

یوسفی‌مقدم: کلید رفع مشکلات در عزم ملی و مدیریت جهادی تمام آحاد جامعه است

یوسفی‌مقدم: کلید رفع مشکلات در عزم ملی و مدیریت جهادی تمام آحاد جامعه است

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن و تبلیغات اسلامی گفت: در عرصه فرهنگ باید برنامه‌ریزی جدی داشت و راهکارهای جهادی فکری که مدنظر مقام معظم رهبری است را اجرا کرد البته در این راستا به عزم ملی مردم نیاز هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار کرد: این نامگذاری یعنی اینکه در جامعه ما باید اقتصاد و فرهنگ با همدیگر مورد توجه قرار گیرد و مسئولان نباید از این دو موضوع مهم غفلت کنند.

وی افزود: دشمن وقتی متوجه شد که از طریق نظامی نمی‌تواند با ما مقابله کند به تحریم اقتصادی روی آورد و می‌خواهد از طریق اقتصاد و فرهنگ وارد جامعه ما شود و این ما هستیم که باید طبق سخنان رهبری با عزم ملی جلوی آنها بایستیم.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: با مقاومت اقتصادی و فرهنگی می‌توانیم در برابر نقشه‌های دشمنان بایستیم، آنها وقتی نامگذاری این سال را می‌بینند صد درصد برنامه‌ریزی‌هایی دارند و این ما هستیم که باید در مقابل آن برنامه‌ها الگویی بهتر ارائه بدهیم.

یوسفی مقدم افزود: ما باید در عرصه فرهنگ برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم و راهکارهای جهادی فکری که مدنظر مقام معظم رهبری است را اجرا کنیم. در این راستا نیازمند عزم ملی مردم هستیم و مردم ما باید با روی آوردن به تولیدات داخلی اقتصاد خود را مقاومتی و پایه‌های اقتصاد را در کشور تقویت کنند.

وی اضافه کرد: ما باید اهداف اقتصادی و فرهنگی را در جامعه پیاده کنیم و برای پیاده کردن این موضوع نیازمند مدیریتی جهادی و عزم ملی مردم هستیم. مردم ما باید برای رسیدن به فرهنگی والا از ارزش‌های دینی و ملی خود دفاع کنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مدیریت جهادی، مدیریتی است که در آن به ارزش‌های اسلامی و موفقیت در صحنه‌های جهادی توجه می‌شود. مدیریت جهادی یعنی ایثارگری، از خودگذشتگی، اتحاد و همدلی، ‌موضع‌گیری در برابر نقشه‌های بیگانگان و برای به ثمر رسیدن مدیریت فرهنگی باید ارزش‌های خود را حفظ کنیم.

یوسفی مقدم در پایان گفت: ما در عرصه فرهنگ شدیدا نیازمند مدیریت جهادی هستیم و باید با همت و تلاش مضاعف خود برای رسیدن به این هدف کمک کنیم. اینکه ما از ساعت هشت تا دو بعدازظهر کار کنیم مدیریت فرهنگی و جهادی نیست. مدیریت جهادی یعنی اینکه برای پیشبرد اهداف فرهنگ از هیچ کاری کوتاهی نکنیم و کلید رفع مشکلات جامعه ما در عزم ملی و مدیریت جهادی تمام آحاد جامعه است.

انتهای پیام

کد N208371

وبگردی