آفتاب

حماس مخالفت کشورهای عربی با مذاکرات سازش را خواستار شد

حماس مخالفت کشورهای عربی با مذاکرات سازش را خواستار شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از وزرای خارجه کشورهای عربی خواست موضع رسمی قاطعانه‌ای را در مخالفت با مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در فیسبوک تصریح کرد که موضع رسمی کشورهای عربی باید کاملا با آرمان و خواسته‌های ملت فلسطین هم‌سو باشد.

فوزی برهوم در ادامه گفت: از کشورهای عربی می‌خواهیم در عرصه‌های قانونی، رسانه‌ای، دیپلماتیک، سیاسی و حتی امنیتی رژیم صهیونیستی را به منظور توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین و لغو محاصره نوار غزه تحت فشار قرار دهند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، برهوم همچنین از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست، موضع ملی مسئولانه‌ای را در خصوص توقف مذاکرات بی‌نتیجه سازش با رژیم صهیونیستی و در پیش گرفتن یک استراتژی ملی مبتنی بر مقاومت و وحدت ملت فلسطین اتخاذ کرده و در تلاش برای بازیابی حمایت‌های رسمی و مردمی عربی و اسلامی از مسأله فلسطین باشد.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین رژیم صهیونیستی را از ادامه طرح‌های شوم و جنایتکارانه خود برای ساخت معبدی یهودی در بخش‌هایی از مسجد الاقصی برحذر داشت.

یکی از مسئولان جنبش حماس در بیانیه‌ای اقدامات و طرح‌های خطرناک اسرائیل را که آخرین مورد آن طرح پیشنهادی انجمن شهرک‌سازی "یشای" بود، نقض صریح و آشکار قداست و حرمت مسجد الاقصی دانست.

حماس همچنین تأکید کرد که هرگونه تعرض به مسجد الاقصی خط قرمز و موجب تحریک احساسات میلیون ها مسلمان در سراسر جهان خواهد شد و این مسجد مبارک به هیچ وجه تقسیم نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N208335

وبگردی