آفتاب

ارتش مصر میدان التحریر را محاصره کرد

ارتش مصر میدان التحریر را محاصره کرد

تسنیم نوشت:

همزمان با آغاز جشن‌های سالروز تاسیس جنبش ۶ آوریل، ارتش مصر خیابان‌های منتهی به میدان التحریر را با موانع آهنی و سیم‌های خاردار مسدود کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری «مبتدا»، همزمان با فراخوان جنبش 6 آوریل برای آغاز مراسم‌های مربوط به سالروز تاسیس این جنبش، نیروهای ارتش مصر ورودی‌های منتهی به میدان التحریر را با موانع آهنی و سیم‌های خاردار مسدود کرده و دو خودروی زرهی در هر ورودی این میدان از سمت خیابان محمد محمود، عمر مکرم و طلعت حرب و باب اللوق قرار دادند.
بر اساس این گزارش، خودروهای نظامی در ورودی‌های میدان التحریر به سمت موزه مصر و میدان سیمون بولیوار، مستقر شدند و همچنین خیابان‌های مجاور میدان التحریر شاهد ترافیک است.
در همین رابطه جنبش جوانان 6 آوریل مخالفت خود را با «قانون تظاهرات» اعلام و آن را قانون ظالمانه‌ای خواند که باعث بازداشت بسیاری از جوانان و مجازات تعداد زیادی از جوانان انقلابی اعم از حبس به مدت 2 سال و پرداخت غرامت به مبلغ 50 هزار پوند، شده است.
این جنبش همچنین تاکید کرد که فعالیت‌های سالروز تاسیس این جنبش در روز 6 آوریل به موضوع اعتراض و مخالفت با قانون تظاهرات و درخواست آزادی همه بازداشتی‌ها اختصاص خواهد داشت.

5252

کد N208215

وبگردی