آفتاب

حشمتی: بعد از تلاوت قرآن شهد شیرین عمل به آن را در جامعه ترویج دهیم

حشمتی: بعد از تلاوت قرآن شهد شیرین عمل به آن را در جامعه ترویج دهیم

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای ترویج عمل به قرآن می‌توانیم از تمام ابزارهای هنری و سایر ابزارها بهره ببریم. ما با اتکا به قرآن و اهل بیت است که می‌توانیم در مقابل دشمنان بایستیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حشمتی عصر امروز (یکشنبه) در گردهمایی پیشکسوتان، اساتید و مسوولان و مدیران قرآنی کشور در خبرگزاری ایکنا با بیان اینکه ما در حوزه معاونت عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های زیادی را داشته‌ایم، اظهار کرد: ما همواره به اینگونه جلسات نیازمندیم تا بتوانیم مسائل قرآنی را به صورت علمی‌تر و سنجیده‌تر مطرح کنیم. آنچه که در مسائل قرآنی اهمیت دارد، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است و باید مهم‌ترین برنامه‌های ما گرد این موضوع باشد.

وی ادامه داد: اولین مشکل ما مشکل اعتبارات قرآنی است. ما برای طرح تلاوت قرآنی با دست خالی حرکت کردیم، ولی همین طرح توانست کمک زیادی به فعالیت‌های قرآنی کند و مردم توانستند با فعالیت در مسائل تلاوت قرآنی به پیشرفت‌های زیادی برسند. ما باید برای مسائل قرآنی موضوعات و طراحی‌های خوب و کارآمدی داشته باشیم. ولی قبل از طرح و برنامه نیازمند همدلی هستیم.

حشمتی تصریح کرد: بعد از طراحی‌های مناسب برای مسائل قرآنی باید کاری کنیم فعالان قرآنی ما در برنامه‌های زیادی شرکت کنند تا حضور آنها منجر به ترویج مسائل قرآنی باشد. روحانیون ما باید در تمامی عرصه‌ها تاثیرگذار باشد. متاسفانه ما روحانیونی داریم که نمی‌توانند در خانواده خود تاثیرگذار باشند. روحانیون ما باید در تمامی عرصه‌ها فعال باشند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما باید پس از اینکه تلاوت قرآن را در جامعه ترویج دادیم در پی آن باشیم که شهد شیرین عمل به قرآن را نیز در سطح جامعه ترویج دهیم و برای ترویج عمل به قرآن می‌توانیم از تمام ابزارهای هنری و سایر ابزارها بهره ببریم. ما با اتکا به قرآن و اهل بیت است می‌توانیم در مقابل دشمنان بایستیم.

انتهای پیام

کد N208154

وبگردی