آفتاب

تبریک لاریجانی برای آزادی مرزبانان /لزوم برخوردقاطع دستگاه های امنیتی و انتظامی با تحرکات مرزی

تبریک لاریجانی برای آزادی مرزبانان /لزوم برخوردقاطع دستگاه های امنیتی و انتظامی با تحرکات مرزی

تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک آزادی چهار قهرمان وطن خواستار برخورد قاطع دستگاه های امنیتی و انتظامی با تحرکات مرزی تروریست ها شد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از خانه ملت، «علی لاریجانی در این پیام تاکید کرد: آزادی مرزبانان رشید و غیور کشورمان که چندی قبل توسط گروهک های تروریستی به اسارت گرفته شده بودند و موجب نگرانی و رنجش ملت بزرگ ایران را در این ایام آغاز سال جدید موجب شده بود، باعث خوشحالی و مسرت شد.

وی در ادامه این پیام تصریح کرد: متاسفانه این اولین بار نیست که ملت شریف ایران از سوی گروهک های تروریستی مورد صدمه و آسیب قرار می گیرد و این دشمنان کوردل هنوز باور نکرده اند اقدامات خصمانه آنان خللی در اراده و ایمان انقلابی مردم کشورمان نخواهد گذاشت.

رییس مجلس یادآور شد: جوانان مرزبان عزیزمان در این مدت شرایط سختی را تحمل کردند و مردانه و پراستقامت ، سرانجام با افتخار به دامن میهن بازگشتند.

در ادامه پیام رییس مجلس تاکید کرد: لازم است دستگاه های امنیتی و انتظامی ضمن بررسی و پیگیری چگونگی وقوع این حادثه، با دقت و هوشیاری، تمامی تحرکات در مناطق مرزی را زیر نظر داشته باشند و با هرگونه تعدی و اقدامی علیه مرزهای قانونی کشور برخورد قاطعانه کنند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: همچنین ضرورت دارد دولت پاکستان با تشدید مراقبت ها و حفاظت از مرزهای خود مانع جولان اشرار و گروههای تروریستی شود.

وی در این پیام از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک بازگشت این قهرمانان وطن، توفیقات مرزبانان و پاسداران غیور کشورمان را از خداوند متعال مسالت کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور امروز (یکشنبه) اعلام کرد که 4 مرزبان ایرانی ربوده شده به میهن بازگشتند.

رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری 5 مرزبان ایرانی شامگاه 17 بهمن ماه 1392 توسط گروهک تروریستی جیش العدل در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند و به داخل خاک پاکستان انتقال یافتند.

گروهک تروریستی جیش العدل روز شنبه 19 بهمن ماه نیز با انتشار تصاویری، مسولیت ربودن این پنج مرزبان ایرانی را بر عهده گرفت و سوم فروردین ماه اعلام کرد که جمشید دانایی فر یکی از این پنج مرزبان ربوده شده را به شهادت رسانده است.

این مرزبان متولد 1366 در محمد آباد سیستان و بلوچستان است که پس از اخذ مدرک دیپلم از سه سال پیش در مرزبانی مشغول به خدمت بود.

سیام**9103**1336
کد N208044

وبگردی