آفتاب

سوال رسایی از وزیر اطلاعات در صحن علنی مجلس مطرح می شود

سوال رسایی از وزیر اطلاعات در صحن علنی مجلس مطرح می شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از وزیر اطلاعات درباره سخنان حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدخاتمی» در زمینه شنود غیرقانونی از وی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، حجت الاسلام «حمید رسایی» افزود: از توضیحات وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره ادعای خاتمی در خصوص شنود غیرقانونی از وی، قانع نشدم که مقرر شد این سؤال در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی با اشاره به اعلام وصول سؤال ملی خود در نشست علنی روز یکشنبه مجلس از حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات، افزود: این سوال درباره ادعای مورد شنود غیرقانونی واقع شدن خاتمی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آقای خاتمی ادعا کرده است که مورد شنود غیرقانونی قرار گرفته و گزارش هایی هم که از این شنود به مقامات نظام ارایه می شود، تحریف شده است، ادامه داد: اصل سؤال من از وزیر اطلاعات این است که آیا اساسا در مورد خاتمی، شنود غیرقانونی صورت می گیرد یا خیر؟

وی ادامه داد: آیا اطلاعاتی که از وی وجود دارد، بر اساس گزارشات رسمی است یا شنود؟ و آیا گزارشاتی که به مقامات داده می شود، تحریف شده است یا خیر؟

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پاسخ هایی کلی به این پرسش ها ارایه داد، تصریح کرد: من از پاسخ های علوی قانع نشدم که به همین دلیل مقرر شد این سؤال از وزیر اطلاعات، به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با بیان اینکه سؤال از وزیر اطلاعات، در دی ماه سال گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد و به دلیل طی شدن در مسیر اداری مجلس، با تأخیر اعلام وصول شد، گفت: به همین دلیل مقرر شد به جبران این تأخیر، نسبت به قرار گرفتن بررسی سؤال از وزیر اطلاعات در دستور کار صحن علنی مجلس، تسریع شود.

سیام**9103**1449
کد N208035

وبگردی