آفتاب

روحانی و لاریجانی آزادی مرزبانان ایرانی را تبریک گفتند

روحانی و لاریجانی آزادی مرزبانان ایرانی را تبریک گفتند

حجت السلام حسن روحانی رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس در پیامی جداگانه آزادی مرزبانان گروگان گرفته شده را به مردم و مقام معظم رهبری تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری و پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی ،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس در پیامی جداگانه آزادی مرزبانان گروگان گرفته شده را به مردم و مقام معظم رهبری تبریک گفتند که مشروح این پیامها به شرح زیر است.
 
متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
 
ملت غیور و سرافراز ایران

آزادی مرزبانان عزیز و دربندمان را که روزهای سخت و تاریکی را پشت سر گذاشتند به شما مردم شریف ایران و به مقام معظم رهبری و فرماندهی کل نیروهای مسلح، تبریک و تهنیت عرض می کنم.
خوشحالم که روزهای پرمحنت اسارت سربازان جان برکفمان به سرآمد و این عزیزان پس از تحمل رنج دوران سخت جدایی ، به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

شادباش ویژه به خانواده های این عزیزان که با پیشه کردن صبر، امید خود را حفظ کردند تا با تدبیر دولت و مسئولین امنیتی کشور، آزادی عزیزان خود را شاهد باشند . امید آنکه تروریسم و خشونت در منطقه ما برچیده شود و فضای سوء ظن و کدورت برای همیشه از میان برود.

از همه مسئولین مربوطه به ویژه وزارتخانه های کشور، اطلاعات و خارجه و صدا و سیما می خواهم تا روشن شدن وضعیت پنجمین مرزبان فداکار وطن، لحظه ای از پای ننشسته و هرچه سریعتر موجبات رفع نگرانی خانواده بردبار و شریف او را فراهم آورند.

بی تردید اینگونه حوادث نفرت انگیز که توسط تعداد اندکی از پیروان فرقه جهل و جور و جنایت، گاه و بیگاه به وقوع می پیوندد، اگر چه کام مردم عزیزمان را تلخ می کند اما اراده ملت و مسئولین را برای ایستادگی بر آرمان های رفیع خویش و مبارزه با اذناب دشمنان نظام و کشور روز به روز قوی تر و مستحکم تر خواهد نمود.

این موفقیت یکبار دیگرنشان داد که موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و خشونت، یک موضع قاطع، اصولی و تغییر ناپذیر است و در مقابل همه فشارهای سیاسی و تبلیغاتی تا رسوایی و شکست کامل افراط گرایان و همه حامیان خارجی آنان ایستادگی خواهد کرد، حمایت همه مردم و شخصیتهای دینی و سیاسی اعم از شیعه و سنی از این برخورد قاطع ثابت کرد که تروریستها از دستاویز کردن تفاوتهای مذهبی هیچ سودی نخواهند برد و مورد انزجار همه مذاهب و گروه های سیاسی کشورند.

لازم می دانم از همه مرزبانان دلیر، فرماندهان و سربازانی که دوران خدمت مقدس سربازی خود را با رشادت و شجاعت در پاسداری و حراست از مرزهای جغرافیایی کشورمان سپری نموده و نقشه های تجاوزگرانه هر متجاوزی به آب و خاک ایران سرافراز را نقش بر آب می کنند، سپاسگزاری نموده و توفیقات و عزت آنان را از خداوند متعال مسالت دارم.
 
علی لاریجانی نیز در پیامی به مناسبت آزادی مرزبانان ایرانی تاکید کرد: لازم است دستگاههای امنیتی و انتظامی ضمن بررسی و پیگیری چگونگی وقوع این حادثه ، با دقت و هوشیاری، تمامی تحرکات در مناطق مرزی را زیر نظر داشته باشند و با هرگونه تعدی و اقدامی علیه مرزهای قانونی کشور برخورد قاطعانه کنند.
[div id='cke_pastebin']
 پیام رییس مجلس شورای اسلامی بمناسبت آزادی مرزبانان ایرانی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آزادی مرزبانان رشید و غیور کشورمان که چندی قبل توسط گروهکهای تروریستی به اسارت گرفته شده بودند و موجب نگرانی و رنجش ملت بزرگ ایران را در این ایام آغاز سال جدید موجب شده بود، باعث خوشحالی و مسرت گردید.

متاسفانه این اولین بار نیست که ملت شریف ایران از سوی گروهکهای تروریستی مورد صدمه و آسیب قرار میگیرد و این دشمنان کوردل هنوز باور نکردهاند اقدامات خصمانه آنان خللی در اراده و ایمان انقلابی مردم کشورمان نخواهد گذاشت.

جوانان مرزبان عزیزمان در این مدت شرایط سختی را تحمل کردند و مردانه و پراستقامت ، سرانجام با افتخار به دامن میهن بازگشتند.

لازم است دستگاههای امنیتی و انتظامی ضمن بررسی و پیگیری چگونگی وقوع این حادثه ، با دقت و هوشیاری، تمامی تحرکات در مناطق مرزی را زیر نظر داشته باشند و با هرگونه تعدی و اقدامی علیه مرزهای قانونی کشور برخورد قاطعانه کنند.

همچنین ضرورت دارد دولت پاکستان با تشدید مراقبت ها و حفاظت از مرزهای خود مانع جولان اشرار و گروههای تروریستی شود.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک بازگشت این قهرمانان وطن ،توفیقات مرزبانان و پاسداران غیور کشورمان را از خداوند متعال مسئلت میکنم.

 علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی

 

کد N207992

وبگردی