آفتاب
چاک هگل:

آمریکا دو رزمناو دیگر به سواحل ژاپن می فرستد

آمریکا دو رزمناو دیگر به سواحل ژاپن می فرستد

وزیر دفاع آمریکا گفت کشورش تا سال 2017 دو رزمناو با قابلیت هدف قرار دادن موشکهای بالستیک به ژاپن اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، "چاک هگل" گفت این کشور تا سال 2017 دو رزمناو دیگر به 5 رزمناو حاضر در سواحل ژاپن می افزاید. هگل با اعلام این مطلب در جریان سفر خود به توکیو، این اقدام را در راستای مقابله با آزمایشهای موشکی اخیر کره شمالی دانست.

وی با اشاره به تنشهای موجود بین چین و دیگر کشورهای منطقه شرق آسیا بر لزوم احترام پکن به کشورهای همسایه اش تاکید کرد. هگل در ماه فوریه نیز از افزایش توان دفاع موشکی آمریکا در منطقه برای مقابله با تهدیدهای احتمالی از سوی پیونگ یانگ خبر داده بود.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه با اشاره به تحرکات قدرتهای منطقه ای از جمله الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه خطاب به پکن و مسکو گفت: شما نمی توانید خطوط مرزی را تغییر داده و استقلال و همبستگی ملتها را با توسل به زور خدشه دار کنید، چه درباره یک جزیره کوچک در اقیانوس آرام و چه درباره ملتی بزرگ در اروپا. 

هیگل در سفر به ژاپن که همزمان با افزایش تنشهای ارضی چین و ژاپن است بر همکاریهای نظامی و امنیتی واشنگتن و توکیو با هم پیمانان آسیایی تاکید کرد. این سفر درحالی انجام می شود که واشنگتن بارها اعلام کرده در زمینه مناقشات ارضی چین و ژاپن جانبداری نمی کند و خواهان حل مسالمت آمیز تنشها و انجام گفتگوهای مستمر میان طرفین است.

کد N207843

وبگردی