آفتاب

تاکتیک نامزدها پیش از برگزاری بزرگترین انتخابات جهان

تاکتیک نامزدها پیش از برگزاری بزرگترین انتخابات جهان

رسانه ها از راهپیمایی رقبای انتخاباتی پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی هند خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی هند از فردا دوشنبه در هند گزارش داد که بزرگترین و طولانی ترین انتخابات جهان فردا آغاز می شود که تا 12 می ادامه دارد.

در جریان این انتخابات که پرهزینه ترین انتخابات در جهان پس از انتخابات سال 2012 آمریکا معرفی شده است، شانزدهمین پارلمان جدید در پی اعلام نتایج و پایان فعالیت پانزدهمین دوره "لوک سبها" در 31 می تشکیل می شود.

قرار است که در این انتخابات 815 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن پای صندوق های رای در 453 حوزه انتخابیه حاضر شده و آرای خود را در صندوق انداخته و نتایج 16 می اعلام شود.

کمیسیون انتخابات هند هزینه انتخابات هند را 35 میلیارد روپیه اعلام کرده که پس از انتخابات دوره قبلی آمریکا که هفت میلیارد دلار هزینه در برداشته، پرهزینه ترین انتخابات در جهان معرفی شده است.

بر اساس آخرین نظرسنجی ها پیش بینی می شود که حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به نارندرا مودی و همپیمان آن که ملی گرا بوده، 32.9 تا 38 درصد آرا را از آن خود کنند که در صورت کسب اکثریت آرا از سوی این حزب تفاوت چشمگیری در سیاستهای دهلی نو با پکن و اسلام آباد حاصل می شود.

خبرگزاری فرانسه نیز در این رابطه نوشت: همزمان با مطرح شدن اتهاماتی از جمله تنش زایی در انتخابات از سوی مودی و ملی گرایان هندی، رقبای سیاسی قرار است که امروز یکشنبه در آستانه برگزاری بزرگترین انتخابات در جهان در سراسر هند راهپیمایی کنند.

در همین حال قرار است که رائول گاندی برای جلب آرای رای دهندگان به خیابانهای شهر دهلی نو و هاریانا آمده و از رای دهندگان بخواهد تا در انتخابات شرکت کنند.

کد N207634

وبگردی