آفتاب

ارتش کره جنوبی ازپیداشدن هواپیمای بدون سرنشین دیگری دراین کشور خبرداد

ارتش کره جنوبی ازپیداشدن هواپیمای بدون سرنشین دیگری دراین کشور خبرداد

تهران-ایرنا-ارتش کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین دیگر را که به نظر می رسد از کره شمالی پرواز کرده باشد در خاک این کشور یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، ارتش کره جنوبی درحالی از پیدا شدن این هواپیمای بدون سرنشین خبرداده است که گفته شده طی هفته های اخیر دو هواپیمای بدون سرنشین دیگر در نزدیکی مرز این کشور با کره شمالی یافت شده بود.

وزارت دفاع کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که این هواپیماهای مجهز به دوربین، تصاویری کیفیت پایینی را از مناطق مرزی و ˈسئولˈ پایتخت این کشور تهیه کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت که ارتش امروز هواپیمای بدون سرنشین دیگری را که ازنظرشکل و اندازه همانند هواپیماهای قبلی است در منطقه شرقی ˈجئونگ سئونˈ حدود 130 کیلومتری جنوب مرز دارای استحکامات نظامی این کشور پیدا کرده است.

ˈکیمˈ بدون توضیح بیشتری افزود: تحقیق درمورد این هواپیما را دنبال خواهیم کرد تا درباره پرواز آن از کره شمالی اطمینان حاصل کنیم.

براساس این گزارش، اولین هواپیمای بدون سرنشین درتاریخ 24 مارس (4فروردین) در شهر مرزی ˈپاجوˈ کره جنوبی و هواپیمای دیگر در تاریخ 31 مارس (11فروردین) در جزیره مرزی ˈبائنگ نیونگˈ و زمانی پیدا شدند که دو کره درحال تبادل آتش در مرزدریایی پرتنش بین دو کشور بودند.

آساق **1450**5981
کد N207627

وبگردی