آفتاب

راه‌اندازی مقطع دکتری در حوزه‌های علمیه خواهران

راه‌اندازی مقطع دکتری در حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از آغاز ثبت نام طلبه در مقطع سطح چهار (دکتری) حوزه‌های علمیه خواهران برای نخستین بار خبر داد.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از آغاز ثبت نام طلبه در مقطع سطح چهار (دکتری) حوزه‌های علمیه خواهران برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام محمد احمدی مهلت ثبت نام در این مقطع را 16 تا 26 فروردین ذکر کرد و افزود: داوطلبان می­‌توانند در یکی از رشته‌های فقه و اصول با گرایش فقه خانواده و تفسیر و علوم قرآنی با گرایش تفسیر تطبیقی ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان از طریق واحدهای آموزشی مجری مقطع سطح چهار انجام می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر چهار واحد آموزشی در استان‌های تهران، قم و اصفهان برای تحصیل بانوان طلبه در مقطع سطح چهار تعیین شده‌ است.

به گفته احمدی؛ داوطلبان به منظور اطلاع از نام و نشانی این واحدهای آموزشی می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: داوطلبانی که در شهر محل سکونت آنها واحد آموزشی سطح چهار وجود ندارد می‌توانند در مرکز تربیت صدیقه کبری(س) قم ثبت نام نمایند. این داوطلبان می‌توانند مدارک خود را از طریق پست به آدرس این مرکز ارسال کنند.

احمدی با بیان اینکه تحصیل در مقطع سطح چهار حوزه‌های علمیه خواهران مختص دارندگان مدرک سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران است،‌ اضافه کرد: زمان تحصیل در این مقطع حداقل 8 و حداکثر 12 نیم‌سال تعیین شده است.

وی با اشاره به مشخصات و عناوین کلی دروس این مقطع تصریح کرد: دروس پایه و تخصصی 60 واحد و رساله علمی به ارزش 20 واحد، عناوین کلی درسی مقطع سطح چهار را تشکیل می‌دهند.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران، مراحل جذب طلاب در این مقطع را شامل آزمون و مصاحبه علمی - رفتاری دانست و یادآور شد: آزمون کتبی که از منابع تخصصی و زبان تخصصی به عمل می‌آید، 75 درصد و معدل مقطع سطح سه، 25 درصد امتیاز آزمون را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار کرد: آزمون ورودی داوطلبان سطح چهار ساعت 9 صبح روز جمعه 30 خرداد در شهر قم برگزار خواهد شد و دفترچه راهنمای ثبت نام، منابع آزمون و سایر اطلاعات مورد نیاز داوطلبان در پایگاه اینترنتی paziresh.whc.ir قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N207510

وبگردی