آفتاب
رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان

جنگ علیه سوریه / جهان در محاسبات خود تجدید نظر کرده است

جنگ علیه سوریه / جهان در محاسبات خود تجدید نظر کرده است

بیروت - ایرنا - رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان با توجه به اینکه جنگ علیه سوریه در مرحله ای سرنوشت ساز قرار گرفته است، خاطرنشان کرد که جهان برای تجدید نظر در محاسبات خود در خصوص این جنگ قانع شده است.

به گزارش ایرنا« ابراهیم امین السید» دراظهاراتی تاکید کرد: تجدید نظر جهان درباره جنگ علیه سوریه به دنبال تحقق پیروزی های ارتش این کشور و مردانی شریف روی داده است.



** حمایت حزب الله از گفت وگوهای ملی

رییس شورای اجرایی حزب الله هم همه طرف های سیاسی لبنانی را به « عبرت گرفتن» از تحولات ماه های گذشته این کشور فرخواند و تاکید کرد مشکلات سیاسی و امنیتی لبنان فقط با هم اندیشی ، همکاری و گفت وگوی های ملی واقعی حل و فصل می شود.

«سید هاشم صفی الدین» بر ضرورت تفاهم و همکاری مبتنی بر اصول ثابت برای حل مشکلات لبنان تاکید کرد و گفت که حزب الله همه طرف های سیاسی را همواره به این رویکرد دعوت کرده و معتقد است که مردم لبنان تنها از این وضعیت بهره مند خواهند شد.

وی براجرای کامل مصوبات پارلمان و دولت لبنان تاکید کرد و خواستار یک تصمیم شجاعانه تصویب طرح افزایش حقوق کارمندان دولت لبنان و معلم ها در مجلس این کشور شد که قرار است هفته جاری بررسی شود.

رییس شورای اجرایی حزب الله هشدار داد که اگر برای حل مشکلات صنوف مختلف و افزایش حقوق کارمندان چاره اندیشی نشود، با ادامه و تشدید اعتصاب ها و اعتراض ها لبنان وارد مرحله ای خطرناک تر خواهد شد.

صفی الدین با تاکید به اینکه حزب الله از گفت وگوهای ملی توام با درایت و حکمت برای حل مشکلات لبنان و ایجاد افقی روشن برای آینده آن حمایت می کند، تشکیل دولت جدید ثمره این رویکرد بود.

وی با اشاره به شرکت نکردن حزب الله در گفت وگوهای ملی اخیر که به دعوت « میشل سلیمان » رییس جمهوری این کشور برگزار شد، گفت: مقاومت از خود با تدبیر و عقلانیت دفاع می کند.

رییس شورای اجرایی حزب الله با انتقاد از اتهام زنی ها به مقاومت تصریح کرد: ما می دانیم آنها چه نیات و اهداف کینه توزانه و تحریک کننده ای دارند و بدنبال چه هستند بنابر این صلاح نبود در این مرحله نشست ها شرکت کنیم.

صفی الدین به مخالفان مقاومت هشدار داد و گفت: کسانی سعی نکنند مسایل را به نقطه ای بکشانند که تصور شود مقاومت خواهان گفت وگو با کسی نیست.

وی تاکید کرد: ما همجنان برای حضور در پشت میز گفت وگوها برای بررسی راهبرد دفاعی برای حمایت لبنان با حضورهمه لبنانی آماده هستیم به شرطی که قانع شویم صفاو صمیمت ، روراستی و احساس مسئولیت وجود دارد و علیه مقاومت توطئه ای وجود ندارد.

خاورم2023** 1324
کد N207472

وبگردی