آفتاب
حجت الاسلام بنایی در گفت وگو با ایلنا:

نباید به حاشیه‌ها دامن زد/دولت نیاز به همراهی دارد

نباید به حاشیه‌ها دامن زد/دولت نیاز به همراهی دارد

نباید نسبت به مخالفت های تند با دولت واکنش تقابلی داشت/خود مردم مرز انتقاد و تخریب را می‌فهمند/مردم از اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها استقبال خواهند کرد.

ایلنا: نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید، سعه صدرش بالاست و حتی انتقاداتی که در آن‌ها، انصاف رعایت نمی‌شود را تحمل می‌کند، گفت: نباید به حاشیه‌ها دامن زده شود؛ دولت در شرایط فعلی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، نیاز به کمک، همراهی و دوری از حاشیه سازی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی معاون سیاسی-امنیتی استانداری قم، در گفت‌و‌گو با ایلنا، در ارزیابی خود از تحرکات اخیر مخالفان دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: فضای انتقاد در کشور ما باز است و همه می‌توانند انتقاد کنند.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به مخالفت‌های تند با دولت واکنش مشابه نشان داد، گفت: بایستی این مخالفت‌ها را نه به حساب دشمنی با دولت که آن‌ها را نیز به حساب انتقاد از دولت گذاشت تا حاشیه‌ها زیاد نشود.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید فضای کشور را نه به سمت دشمنی و تقابل، بلکه به سمت تعادل و تعامل برد.

حجت الاسلام و المسلمین بنایی با اشاره به اجرای فاز دوم مرحله هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: مردم خودشان از این طرح استقبال خواهند کرد و در صورت توانایی مالی از دریافت آن، انصراف خواهند داد.

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما راجع به کارشکنی‌های مخالفان دولت در خصوص اجرای فاز دوم مرحله هدفمندی یارانه‌ها چیست؟ تأکید کرد: ما نباید فضا را به سمت تقابل و دشمنی پیش ببریم، بلکه باید آن‌ها را نیز به حساب انتقاد بگذاریم؛ خود مردم بهترین داور هستند و مرز انتقاد و تخریب را می‌فهمند.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری قم، اضافه کرد: در بحث یارانه‌ها خود مردم بهترین قاضی هستند که آیا یارانه حقشان هست که آن را دریافت کنند یا اینکه با توانایی مالی از دریافت آن انصراف دهند تا به نیازمندان واقعی برسد.

حجت الاسلام و المسلمین بنایی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید، سعه صدرش بالاست و حتی انتقاداتی که در آن‌ها، انصاف رعایت نمی‌شود را تحمل می‌کند، گفت: در حال حاضر در حال گذار از مرحله مهمی هستیم که اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه هاست؛ از این رو باید به سمت آرامش بخشی جامعه حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت حتی مخالفت‌های تند و غیر منصفانه را تحمل می‌کند، گفت: آن‌هایی که با موضع گیری‌های خود فضا را تند می‌کنند، قطعا بر خلاف نظر رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنند؛ از طرفی کشور نیاز به آرامش دارد تا  اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها با موفقیت همراه باشد.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه و مردم مرز انتقاد از دولت و تخریب را درک می‌کنند، خاطرنشان کرد: جامعه ما بیدار است و می‌داند دولتی که در آغاز راه است، نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد تا آن سیاست‌های اقتصادی و اصلاحی خودش را در کشور به اجرا درآورد و قطعا فهم مردم بهترین قاضی خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه نباید با موضع گیری‌های مقابل دولت و برنامه‌های او، برخورد تقابلی داشت،گفت: نباید به حاشیه‌ها دامن زده شود؛ دولت در شرایط فعلی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، نیاز به کمک و دوری از حاشیه سازی دارد.

 

کد N207381

وبگردی