آفتاب

حبیبی: ادبیات ضد ایرانی قطعنامه اتحادیه اروپا مربوط به دوران استعمار است

حبیبی: ادبیات ضد ایرانی قطعنامه اتحادیه اروپا مربوط به دوران استعمار است

تهران – ایرنا - دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در واکنش به قطعنامه اتحادیه اروپا علیه دولت و ملت ایران گفت: ادبیات ضد ایرانی قطعنامه اتحادیه اروپا مربوط به دوران استعمار است، آنها در این اوهام به سر می برند که ایران مستعمره اروپاست و این نشان از عقب ماندگی سیاسی آنها است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی روز یکشنبه اعلام کرد، محمد نبی حبیبی در نشست دبیران این حزب گفت: نمی دانم چه چیز اروپایی ها را اینقدر گستاخ کرده است که بی شرمانه از سران فتنه حمایت می کنند و اجازه تأسیس دفتر نمایندگی برای ملاقات با محکومان امنیتی می خواهند.

وی افزود: وقیح تر از اینها خواستار آزادی همجنس بازی در ایران شده اند. آنها به همین ها اکتفا نکرده اند و گفته اند انتخابات اخیر ریاست جمهوری غیردمکراتیک بوده و با چارچوبهای مورد نظر آنها مطابقت ندارد.

حبیبی به موضع گیریهای صریح خطبای جمعه در هفته گذشته و تظاهرات خودجوش مردم در پایان مراسم نماز جمعه اشاره کرد و گفت: ملت ما در برابر این وقاحت و گستاخی موضع صریح گرفت و مواضع مداخله جویانه اروپا را محکوم کرد. دولت و نیز رییس جمهور هم باید پاسخ گستاخی اروپایی ها را بدهند.

وی ادامه داد: بیانیه اتحادیه اروپا سند وابستگی جریان فتنه 88 به ویژه عاملین آنها به دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام است. اصلاح طلبان باید این ننگ را از دامن خود پاک کنند و نگذارند لکه ننگ وابستگی به اجانب به دامن آنها تا ابد باقی بماند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ما باید این رهنمود رهبری که عده ای استقلال کشور را مسخره و وابستگی به اجانب را تئوریزه می کنند را جدی بگیریم و نسبت به این پدیده حساس باشیم و واکنش به هنگام داشته باشیم.

حبیبی افزود: وضع حقوق بشر در آمریکا اسفبار و زندانهای مخفی سیا در اروپا ننگی بر پیشانی اروپایی هاست. بیانیه اتحادیه اروپا نوعی فرار به جلو است. آنها متهم ردیف اول نقض حقوق بشر طی سه قرن اخیر بوده اند. مظالم آنها در مستعمرات قدیم و جدید آبرویی برای آنان باقی نگذاشته است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی پیرامون نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما در سال 93 باید روی دو مقوله مهم یعنی اقتصاد و فرهنگ متمرکز شویم، آنهم با عزم ملی و مدیریت جهادی این یک تکلیف دینی است.

وی افزود: حمایت از تولید ملی و ترجیح کالاهای ایران به خارجی باید به عنوان یک شعار عملی در آید تا پایه های تولید ملی قوام پیدا کند.

حبیبی افزود: تولید در داخل باید رونق پیدا کند تا نیازمندیهای داخلی تامین شود و صادرات غیر نفتی رشد یابد. برای این منظور بانکها به عنوان تأمین کنندگان تسهیلات مالی، بیمه و گمرکات باید همراهی کنند و در ضمن مقررات و قوانین دست و پا گیر توسط دولت و مجلس اصلاح شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد : امروز بنگاههای اقتصادی با تمام ظرفیت کار نمی کنند. مشکلاتی برای تولید دارند. قبل از هر گونه سرمایه گذاری باید کمک کرد این بنگاهها با ظرفیت کامل کار کنند. این رویکرد هم به اشتغال کمک می کند و هم روح تازه ای به تولید ملی دمیده می شود.

وی در مورد اعتنا به مسایل فرهنگی گفت: دولت باید در سپردن مدیریت های فرهنگی دقت کند. نفوذ عناصر لیبرال و لائیک در این حوزه برای دولت مشکل آفرین و واکنش نخبگان دانشگاه و حوزه های علمیه را در پی خواهدداشت. همین عناصر خود فروخته در حال نفوذ در رسانه ها هستند. همانطور که از بیانیه اتحادیه اروپا معلوم است اینها خود را مستظهر به پشتیبانی غرب می دانند. لذا رویکرد دولت در این باره باید اتکاء به مدیریت انقلابی و جهادی باشد تا بتواند در برابر این هجوم بایستد.

حبیبی تصریح کرد: مسوولین باید توجه داشته باشند که در موضوع اقتصاد مقاومتی اگر به صدور چند بخشنامه و برگزاری چند همایش بسنده کنند، کاری از پیش نخواهد رفت. آنچه مسلم است با وجود برخی از مقررات و آئین نامه های فعلی و برخی از مدیران غیر معتقد به این سیاست ها تحقق اقتصاد مقاومتی اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: البته تولید کنندگان نیز اگر توجه کامل به استاندارهای اقتصاد مقاومتی نداشته باشند نمی توانند توقع پشتیبانی از طرف مسوولین را داشته باشند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: شایسته است تمامی نهادها و سازمانهای دولتی اقتصادی برنامه های سالانه، میان مدت و دراز مدت خود را بر اساس نامگذاری سال 93 از طرف مقام معظم رهبری طراحی و اجرا نمایند.

حبیبی به احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: احیای کامل امر به معروف و نهی از منکر از امهات امور نظام مقدس اسلامی است و بذل همت بیشتر در این مورد یک ضرورت قطعی است.

وی با تکریم یاد شهید علی خلیلی، برخورد سریع و قاطع قوه قضائیه با عاملین این جنایت آشکار را خواستار شد و افزود: ما با تقدیم مراتب تسلیت به خانواده معزز ایشان از خداوند متعال می خواهیم که او را با حضرات معصومین (ع) محشور فرماید.

سیام**1058 ** 1418
کد N207350

وبگردی