آفتاب
لابی گسترده داوداوغلو در نیویورک؛

تکاپوی ترکیه برای کسب کرسی شورای امنیت

تکاپوی ترکیه برای کسب کرسی شورای امنیت

وزیر امور خارجه ترکیه از چند روز پیش با سفر به نیویورک با نمایندگان بیش از 80 کشور جهان دیدار کرده که طی آن خواستار حمایت آنها از نامزدی ترک ها برای ورود به شورای امنیت سازمان ملل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت،"احمد داوداوغلو" دیروز با نمایندگان بیش از 80 کشور جهان در نیویورک دیدار کرده و از آنها خواست تا از نامزدی ترکیه برای ورود به جمع اعضای شورای امنیت سازمان ملل حمایت کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه بعد از انجام این دیدارها با شرکت در یک کنفرانس خبری گفت : ترکیه بعد از پشت سر گذاشتن انتخابات در داخل وارد یک کمپین بین المللی شده است. ما با توجه به حضور خود در شورای امنیت از سال 2009 تا 2010 میلادی، از حمایت خوبی برای حضور دوباره در این نهاد برخورداریم.

در میان نمایندگان کشورهایی که داوداوغلو با آنها دیدار کرده، نمایندگان 54 کشور آفریقایی حضور داشتند که به نوشته حریت، اغلب آنها حمایت خود را از نامزدی ترکیه برای ورود به شورای امنیت اعلام کرده اند.

بر اساس این گزارش، گویا وزیر امور خارجه ترکیه در دیدارهای روز گذشته خود با چالشهایی روبرو شده و نمایندگان کشورهای مختلف پرسشهایی درباره چالشهای دولت ترکیه با جریان گولن از وی مطرح کرده اند.

شورای امنیت سازمان ملل 10 عضو غیر دائم دارد که مدت حضور آنها در این نهاد دو ساله است. انتخاب اعضای غیر دائم از طریق انتخابات صورت می گیرد و ترکیه که سابقه 70 سال حضور در سازمان ملل را دارد تا کنون چهار بار به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت انتخاب شده است.

 

 

 

 

 

کد N207347

وبگردی