آفتاب

برگزاری انتخابات پارلمانی در مجارستان/شانس بالای اوربان برای نخست وزیری

برگزاری انتخابات پارلمانی در مجارستان/شانس بالای اوربان برای نخست وزیری

مردم مجارستان امروز یکشنبه به پای صندوق های رای رفته اند تا با شرکت در انتخابات پارلمانی دولت آتی این کشور را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجارستان امروز یکشنبه شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی است و در این میان شانس "ویکتور اوربان" نخست وزیر فعلی این کشور برای پیروزی بیش از دیگران است.

البته اوربان برای پیروزی در انتخابات امروز باید حزب راست افراطی "یوبیک" را که طرفداران زیادی در مجارستان دارد شکست دهد. هر چند اوربان در دوران نخست وزیری خود با اتحادیه اروپا تنش هایی داشت، اما مردم مجارستان به دلیل اقدامات مثبت او در حوزه اقتصاد از وی حمایت می کنند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب محافظه کار مجارستان به رهبری ویکتور اوربان می تواند بیشترین کرسی های پارلمان را از آن خود کند.

این در حالی است که از دید اتحادیه اروپا سیاست های عوام گرایانه اوربان، دموکراسی مجارستان را تضعیف کرده است. از سوی دیگر با اینکه پیروزی حزب وی در انتخابات قطعی به نظر می رسد، اما احتمال می رود که وی برای تشکیل دولت و به دست آوردن دو سوم آرا، ناگزیر به ائتلاف با احزاب دیگر باشد.

به غیر از راست های افراطی، اورربان برای پیروزی در انتخابات باید با ائتلاف چپ ها نیز مقابله کند. این ائتلاف به رهبری "آتیلا مسترهازی" در انتخابات شرکت کرده است. نظرسنجی ها نشان می دهد که این گروه تنها می تواند 18 درصد آرا را از آن خود کند و این نشان از کاهش پنج درصدی محبوبیت ائتلاف چپ هاست.

رهبر این گروه افزایش حداقل حقوق را در راس تبلیغات انتخاباتی خود قرار داده است.

گروه راست های افراطی به نام یوبیک احتمالا می توانند 15 درصد آرا را از آن خود کنند و این نشان از رشد فزاینده محبوبیت این گروه تندرو دارد. به نظر می رسد تعدیل شعارهای نژاد پرستانه این گروه در افزایش محبوبیت آن نقش اساسی داشته است.

 

 

 

کد N207061

وبگردی