آفتاب

تظاهرات فرانسوی‌ها در اعتراض به سیاست‌های اولاند

تظاهرات فرانسوی‌ها در اعتراض به سیاست‌های اولاند

فعالان تعدادی از گروه‌های افراطی سیاسی - اجتماعی محافظه‌کار علیه سیاست کنونی دولت فرانسه در شهرهای این کشور تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند و با پلیس درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، بر اساس اطلاعات وزارت کشور فرانسه، حامیان "روز خشم" و همچنین مخالفان سیاسی آن‌ها موسوم به "ضد فاشیست‌ها" در اعتراضات گسترده شهر «تولوز» شرکت داشتند. درگیری‌هایی میان معترضان و ماموران پلیس در مناطقی از این شهر رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود 300 تن در این اعتراضات شرکت داشتند که 9 تن از آن‌ها بازداشت شدند. شش مامور پلیس نیز در جریان این درگیری‌ها تا حدودی زخمی شدند.

حدود 120 تن نیز در اعتراضات صورت گرفته در شهر «لیل» شرکت کردند. آن‌ها نارضایتی خودشان را نسبت به عدم کنترل بر مساله مهاجرت اعلام کردند. به علاوه معترضان استعفای فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری و مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه را نیز خواستار شدند. معترضان همچنین نارضایتی خود نسبت به سیاست اتحادیه اروپا را نیز اعلام کردند.

در پاریس نیز اعتراضاتی علیه خشونت‌ پلیس برگزار شد. حدود 200 تن در این اعتراضات شرکت کردند. اکثر آن‌ها دوستان و بستگان افرادی بودند که در پی برخورد خشونت‌آمیز ماموران پلیس کشته و یا به شدت زخمی شده‌اند.

روز خشم در «لیون» نیز برگزار شد. ژانویه سال جاری میلادی حدود 20 هزار تن در اقدامی مشابه به خیابان‌ها آمدند که با بی‌نظمی‌های گسترده خیابانی پایان یافت.

انتهای پیام

کد N206949

وبگردی