آفتاب

اردوگاه پناهندگان در سرزمین‌های اشغالی، زندان است

اردوگاه پناهندگان در سرزمین‌های اشغالی، زندان است

اردوگاه پناهندگان آفریقایی درنزدیکی مرز سرزمین‌های اشغالی با مصر در واقع یک زندان برای کسانی است که دولت صهیونیستی آنها را پناهندگان غیرقانونی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، هر چند مقامات رژیم صهیونیستی مرکز "هولوت" در بیابان‌های مرزی با مصر را آزاد و باز می‌دانند اما پناهندگان در این اردوگاه آن را در انزوا و دارای شرایطی سخت توصیف می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پناهجویان آفریقایی را عاملانی نفوذی می‌داند که به وجهه اسرائیل به عنوان "کشور یهود" آسیب می‌رسانند. در همین راستا دولت وی با بی‌اعتنایی به انتقادهای کمیسیون ارشد سازمان ملل برای پناهندگان، تنها به تعداد قلیلی از آن‌ها پناهندگی داده است.

این پناهندگان مسیحی و مسلمان پیش از سال 2006 که اسرائیل مرزهای خود با مصر را دیوارکشی کند از اریتره و سودان به اراضی اشغالی پناهنده شدند. اما پس از اینکه دادگاه عالی اسرائیل در ماه دسامبر قانونی برای زندانی کردن پناهندگان بدون دادگاه را رد کرد، این اردوگاه برای نگهداری آن‌ها راه اندازی شد.

گفته می‌شود که تعداد ساکنان این مرکز در هفته‌های اخیر به 1500 تن رسیده است. این اردوگاه از نزدیکترین شهر در این ناحیه 760 مایل فاصله دارد و رفت و آمد برای ساکنان آن بسیار دشوار است.

برخی گروه‌های حقوق بشر اسرائیل اخیرا مشروعیت این سیاست جدید را در دادگاه عالی اسرائیل به چالش کشیده‌اند.

دولت اسرائیل قصد دارد تعداد پناهجویان این مرکز را به 9000 تن برساند.

انتهای پیام

کد N206948

وبگردی