آفتاب
کلیات لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی ایران - پاکستان

مخالفان: پاکستان مرکز اسکان تشکیلات القاعده و سلفی‌هاست

مخالفان: پاکستان مرکز اسکان تشکیلات القاعده و سلفی‌هاست

با در دستور قرار گرفتن کلیات لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین ایران و پاکستان نادر قاضی‌پور و قاسم جعفری نمایندگان ارومیه و بجنورد در مخالفت با کلیات لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین ایران و پاکستان سخن گفتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قاضی‌پور در سخنانی پاکستان را مرکز اسکان رهبر و تشکیلات القاعده دانست و افزود: کشور دوست و بردار پاکستان مرکز استقرار رهبر و تشکیلات القاعده و سلفی‌ها و گروه‌های تندرو است.

نماینده مردم ارومیه افزود: شواهد نشان می‌دهد که کلیه توطئه‌های منطقه بر علیه جمهوری اسلامی ایران در پاکستان برنامه‌ریزی می‌شود و مردم استان‌های هم مرز با این کشور همواره مورد اذیت، آزار و خشونت تروریست‌های پاکستانی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: به این لایحه رای ندهید تا دولت لایحه قوی‌تر تهیه و به مجلس اراه کند.

جعفری نیز در مخالفت با کلیات لایحه مذکور گفت: چهار مرزبان ایرانی آزاد ولی سرنوشت یک نفر دیگر همچنان نامشخص است آیا این یک نفر برای باج‌خواهی‌های بعدی آزاد نشده است یا واقعا به شهادت رسیده است.

وی افزود: آیا دولت پاکستان در این موضوع آماده همکاری عادلانه نیست؟

نماینده مردم بجنورد افزود: آیا با امضای این توافقنامه و در صورت اظهار عجز پاکستان برای مبارزه با تروریسم دولت این کشور اجازه عملیات ایران بر علیه گروه‌های تندرو در این کشور را می‌دهد؟ و یا اجازه عملیات مشترک در خاک پاکستان را می‌دهد یا این توافقنامه صرفا نوشته روی کاغذ است.

انتهای پیام

کد N206947

وبگردی