آفتاب

پیشنهاد برلوسکنی برای مذاکره درباره اصلاحات نخست‌وزیر ایتالیا

پیشنهاد برلوسکنی برای مذاکره درباره اصلاحات نخست‌وزیر ایتالیا

نخست‌وزیر پیشین ایتالیا بررسی و مذاکره درباره برنامه اصلاحی مجلس علیای پارلمان کشورش را خواستار شد؛ طرحی که از سوی نخست‌وزیر جوان این کشور ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماتئو رنتسی، نخست‌وزیر 39 ساله ایتالیا تهدید کرد، اگر پارلمان این برنامه اصلاحی را که برای سنا ارائه شده، تحریم کند، استعفا می‌دهد.

سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا و رهبر حزب راست میانه پیشتر اعلام کرده بود که این حزب از برنامه اصلاحی مذکور حمایت می‌کند و با خط مشی‌های آن در ژانویه سال جاری میلادی موافقت کرده است.

اگر هم حزب راست میانه برلوسکنی با این برنامه اصلاحی مخالفت کند، ائتلاف رنتسی با حزب راست میانه جدید و سایر گروه‌های سیاسی کوچکتر همچنان دارای اکثریت آراء برای تصویب این برنامه اصلاحی خواهد بود.

برلوسکنی در یک گفتگوی تلفنی با اعضای حزبش پس از مرخص شدن از بیمارستان این لایحه را کاملا غیرقابل قبول خواند؛ اقدامی که نشانگر عقب‌نشینی از حمایت از این لایحه محسوب می‌شود.

معاون حزب دموکراتیک رنتسی این تغییر رویکرد از سوی حزب برلوسکنی را محکوم کرد و گفت: مبنای این توافق میان برلوسکنی و رنتسی همچنان پا برجاست.

وی در بیانیه‌ای گفت: حزب دموکراتیک با حزب برلوسکنی درگیر نمی‌شود و همچنان نسبت به اجرای این اصلاحات مطمئن است.

رنتسی 39 ساله اعلام کرده بود که به دنبال تایید این لایحه توسط پارلمان پیش از انتخابات پارلمان اروپا به تاریخ 25 مه سال جاری میلادی است.

انتهای پیام

کد N206820

وبگردی