آفتاب

فرمانده سابق شین فین میهمان ملکه انگلیس

فرمانده سابق شین فین میهمان ملکه انگلیس

بر اساس گزارش‌ها، معاون وزیر اول ایرلند شمالی که سابقا از فرماندهان ارتش جمهوری‌خواه ایرلند بود، قرار است در ضیافتی به میزبانی ملکه انگلیس شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارتین مک‌گینس، معاون وزیر اول ایرلند شمالی که پیشتر یک فرمانده ارتش آزادی‌خواه ایرلند بود، روز سه‌شنبه در ضیافتی به میزبانی الیزابت دوم، ملکه انگلیس شرکت خواهد کرد.

این ضیافت به مناسبت سفر رسمی و بی‌سابقه مایکل هیگینز، رئیس‌جمهوری ایرلند به انگلیس برگزار خواهد شد.

سفر ملکه انگلیس به جمهوری ایرلند در سال 2011 باعث شد که ناآرامی‌های این جمهوری تا حدی کاهش یافته و رابطه انگلیس و ایرلند وارد مرحله جدیدی شود. اکنون نیز سفر مک‌گینس به انگلیس به عنوان نقطه عطفی در روند صلح ایرلند شمالی دیده می‌شود.

در همین راستا، آدام گری، رئیس حزب مک‌گینس موسوم به «شین فین» (Sinn Fein) در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر چند حضور مک گینس در ضیافت ملکه انگلیس ممکن است مورد استقبال هواداران تغییر قرار نگیرد، اما نشان‌دهنده تعهد حزب شین فین به ترسیم آینده‌ای جامع بر پایه صبر و مساوات است.

مک‌گینس پیشتر نیز در بلفاست با ملکه انگلیس دیدار کرده بود. حزب مک‌گینس خواستار جدایی ایرلند شمالی از انگلیس و پیوستن به جمهوری ایرلند است.

انتهای پیام

کد N206567

وبگردی