آفتاب

موضع نخست وزیر لبنان درباره عملکرد حزب الله در سوریه

موضع نخست وزیر لبنان درباره عملکرد حزب الله در سوریه

ایسنا نوشت:

نخست‌وزیر لبنان با بیان اینکه دولت وی به اتخاذ سیاست عدم مداخله در رخدادهای سوریه پایبند است تصریح کرد که مشارکت حزب‌الله در درگیری‌های سوریه امری حساس و ناخوشایند است.

تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان در مصاحبه با رادیوی بین‌المللی مونت کارلو، اظهار کرد: سیاست عدم مداخله بهترین سیاستی است که می‌توان آن را در خصوص درگیری‌های سوریه پیش گرفت. مشارکت حزب‌الله در سوریه یک مساله حساس و ناخوشایند است و همگان باید این مساله را از طریق راه‌هایی که متکی بر اتخاذ سیاست عدم مداخله به بهترین وجه باشد حل و فصل کنند.

تمام سلام عنوان داشت: تماس با مسئولان حزب‌الله در این خصوص امری مطلوب است تا ما به توافقی دست یابیم که به این مداخلات یا حضور حزب‌الله در سوریه پایان دهد و شرایط را در لبنان به حالت عادی بازگرداند و باید تلاش‌های جدی برای حفظ تمامیت ارضی لبنان و قدرت دفاعی ‌آن صورت بگیرد.

نخست‌وزیر لبنان در پاسخ به سوالی که پیرامون توانایی دولت این کشور جهت برقراری امنیت برای لبنانی‌ها و محافظت از مرزهای لبنان به ویژه در سایه رخدادها در مرزهای لبنان و سوریه مطرح است، عنوان داشت: تلاش‌ها ادامه دارد و به تدریج امنیت بیشتری در داخل کشور یا در مرزها برقرار خواهد شد.

این مقام لبنانی خاطرنشان کرد: بله همگان می‌دانند که فاجعه‌ای در سوریه در حال رخ دادن است و با افزایش تعداد برادران آواره سوری در لبنان این فاجعه بر کشور ما نیز تاثیر می‌گذارد. تعداد برادران سوری بیش از یک میلیون تن در لبنان شده است که این عدد معادل یک چهارم ساکنان لبنان است و این اقدام در هیچ یک از کشورهای جهان سابقه ندارد و در خصوص درگیری‌های افراد مسلح باید گفت که ما باید با قاطعیت این مساله را حل و فصل کنیم.

وی در ادامه گفت: ما و سوری‌ها دارای رابطه تاریخی و نژادی هستیم. تماس‌های مردمی ادامه دارد و این امر به ما کمک می‌کند. سوری‌ها غریبه نیستند بلکه آنها برادران ما هستند زمانی که لبنان در شرایط بحرانی قرار داشت آنها از ما در سوریه استقبال کرده و به ما آغوش باز نشان دادند و طبیعی است که ما با توجه بیشتری از برادران سوری استقبال کنیم اما بی‌شک این مساله پیامدهای اجتماعی، انسانی و اقتصادی دشواری بر جای می‌گذارد.

52261

کد N206548

وبگردی