آفتاب

احمدی نژاد سال 93 را چگونه آغاز کرد؟

احمدی نژاد سال 93 را چگونه آغاز کرد؟

هنوز از یادها نرفته است که محمود احمدی‌نژاد، سال گذشته در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابطحی در دانشگاه امام صادق(ع)، در پاسخ به این پرسش ...

هشت صبح: هنوز از یادها نرفته است که محمود احمدی‌نژاد، سال گذشته در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابطحی در دانشگاه امام صادق(ع)، در پاسخ به این پرسش که "آیا صحت دارد که وزرای دولت شما در حال آماده شدن برای حضور انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی هستند؟" پاسخ داد: من سخنگوی خودم هستم و سخنگوی دیگران نیستم. و همچنین در پاسخ به این پرسش که "چرا سکوت خود را نمی‌شکنید؟" گفت: سکوت کجا بوده است؟ شما سکوت را به من نشان بدهید تا آن را بشکنم، اما جواب های دو پهلوی او باعث نشد تا شایعات درباره احتمال حضور او و حلقه یارانش در انتخابات دهم مجلس و تلاش او برای حضور مجدد در عرصه سیاسی کشور  از بین برود.

در هر حال هر چند سال 92 شروع پر قدرتی برای محمود احمدی نژاد ان هم با معرفی مرد بهاری بهاری یعنی همان اسفندیار رحیم مشایی معروف بود اما با رد صلاحیت یار همیشگی احمدی نزاد در انتخابات یازدهم همه نقشه های دولت دهمی ها نقش بر آب شد تا سکوت و پنهان شدن از رسانه ها تنها راه درست برای محمود احمدی نژاد به نظر برسد.

حالا اما در سال 93  انگار رویه  احمدی نژادی ها تغییر کرده چرا که رییس دولت نهم و دهم، فروردین‌ماه در اولین شب از مراسم عزاداری و سوگواری حضرت «فاطمه زهرا»(ع)، که با حضور مقام‌معظم‌رهبری و جمعی دیگر از مسوولان در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شده بود حضور یافت.

او که  این روزها بیشتر در کنار غلامحسین الهامدیده می‌شود، آخرین‌بار اسفندماه 92 به‌همراه الهام پای مداحی مهدی ارضی نشست و بعد هم سخنرانی الهام دیده شد و 12فروردین هم با او به سفر خوزستان رفت. اگرچه این دومین سفر او به خوزستان در سال‌جاری است اما در هر حال او روزهای اول فروردین هم به‌همراه خانواده و با خودرو شخصی برای بازدید از مناطق عملیاتی و کاروان راهیان نور به اهواز رفته بود که بسیاری از این سفر به عنوان سفر استانی غیر رسمی احمدی نژاد و شروع فعالیت سیاسی دوباره وی یاد کردند هر چند که این سفر به نظر سیاحتی می آمد.

خود محمود احمدی‌نژاد اما  در خصوص علت حضور خود در زیارتگاه‌های هشت‌سال دفاع‌مقدس گفته است: «روزی راحت می‌نشینیم که پرچم شهدا در بالای کاخ‌سفید به اهتزاز درآید.»
 او که در این مدت به ندرت با خبرنگاری به گفت‌وگو نشسته و در صورت لزوم صرفا به ذکر یکی، دوجمله کوتاه اکتفا کرده، در خوزستان هم وقتی با این پرسش روبه‌رو شده که آیا برنامه‌ای برای نامزدشدن در دور بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری دارد یا نه تنها گفته ‌است: «به موقع در این رابطه صحبت می‌کنم.»

از سوی دیگر شایع شده، با استعفای مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس، انتخابات میاندوره ای این شهرستان پاییز امسال برگزار خواهد شد و محمود احمدی نژاد در این انتخابات کاندید خواهد شد.

این شایعه اما گفته می شود در شهرنهاوند و در دید و بازدیدهای چهره های فرهنگی و سیاسی این شهر دهان به دهان می چرخد.

این در حالی است که پیش از این، دیدارهای جبهه پایداری و احمدی نژادی ها نیز حکایت از تلاش های پنهان  یاران احمدی نژاد برای حضور مجدد در عرصه سیاست کشور داشت و شایعات درباره برنامه ریزی گسترده احمدی نژادی برای حضور در انتخابات مجلس دهم قوت گرفته و ادامه دار شده است.

البته اسفندماه سال گذشته نیز اخباری منتشر شده بود، مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد یک فهرست 150نفره انتخاباتی برای تهران و شهرهای بزرگ تهیه کرده است و قرار بر این است که این فهرست را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله پالایش کنند تا به تعداد نمایندگان موردنظر برای فهرست که 30نفر است، برسند.

به این ترتیب به نظر م یرسد تلاش های جدی حلقه یاران احمدی نژاد برای بازگشت به قدرت در سال 93 جدی تر دنبال شود و باید منتظر روزهای آینده ماند و دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟
کد N206316

وبگردی